Spre dialogul intercivilizațional prin educație interculturală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
801 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 18:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:008+37.035 (2)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (812)
Civilizație. Cultură. Progres (826)
Educație (14836)
SM ISO690:2012
GROSU, Ruslana. Spre dialogul intercivilizațional prin educație interculturală. In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2019, nr. 1, pp. 47-56. ISSN 2587-3695. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3332680
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialogica, revista de studii culturale si literatura
Numărul 1 / 2019 / ISSN 2587-3695 /ISSNe 1857-2537

Spre dialogul intercivilizațional prin educație interculturală

Towards the intervilizational dialogue through intercultural education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3332680
CZU: 316.77:008+37.035

Pag. 47-56

Grosu Ruslana12
 
1 Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice,
2 Academia Militară a Forţelor Armate “Alexandru cel Bun”
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2019


Rezumat

Studiul elucidează unele analize privind dialogul intercultural, care reflectă un amplu schimb de opinii științifice și politice asupra diferitor fenomene și noțiuni precum multiculturalismul, transculturalismul, valorile, comunicarea interculturală și educația. Acest tip de comunicare vizează promovarea și consolidarea respectului pentru diversitatea culturală și religioasă în rândul indivizilor și grupurilor din diverse țări. Dialogul intercultural reprezintă necesitatea unor medii colective mici și mari, cu referire la un concept mai profund decât diversitatea și poziția lor grație acestui dialog. Conștientizarea valorilor reprezintă un element important atunci când o verigă a sistemului care asigură echilibrul dintre politic, economic și social duce la o disfuncționalitate gravă. Această cercetare consolidează opinia că esența conceptelor abordate nu limitează dimensiunea valorii, însă afirmația respectivă este valabilă doar pentru persoanele care au deja o educație axiologică matură.

The paper elucidates certain analysis of intercultural dialogue, which reflects a complex exchange of scientific and political views on various phenomenon and terms such as multiculturalism, transculturalism, values, intercultural communication and education. This type of communication is aimed to promote and to strength the respect for cultural and religious diversity among individuals and groups belonging to different countries. The intercultural dialogue represents the need of small and large collective environments, concerning to a more profound concept of diversity and their position due to this dialogue. The awareness of values represents an important element that appears when its weakest link of the system, which ensure the political, economic and social balance, leads to a serious dysfunction. This research reinforces the view, that the approached concepts don’t limit the dimension of value, but this assertion assumes only people who have already a mature axiological education.

Cuvinte-cheie
dialog intercivilizațional, multiculturalism, interculturalism, valori, grupuri culturale, educaţie interculturală, dezvoltare,

intercivilizational dialogue, multiculturalism, interculturalism, values, cultural groups, intercultural education, development