Articolul precedent |
Articolul urmator |
504 44 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 17:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81’276.6 (11) |
Lingvistică. Limbi (5177) |
SM ISO690:2012 GEORGESCU, Patricia-Maria. Abordări moderne în dezvoltarea vocabularului elevilor . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 171-178. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 81’276.6 | ||||||
Pag. 171-178 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The modern approach to learning from an intercultural perspective involves structuring didactic interventions with which students can succeed in learning and then put into practice what they have learned. In order to carry out an efficient activity, the language teacher must consider two types of operations in the design and development of lessons: activities of assimilation and structuring of knowledge and skills, communication activities. The training of intercultural communication skills is based both on the assimilation of knowledge and capacity building, as well as on their updating and correlation in various contexts. |
||||||
Cuvinte-cheie teaching activity, skills, communication, design, structuring, activitate didactică, competențe, comunicare, proiectare, structurare |
||||||
|