Полифония видеоряда, музыки и слова как средство расширения границ художественного текста и формированиякоммуникативной компетенции учащихся при изучении романа Л. Н. Толстого «Война и Мир». из опыта работы учителя
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
336 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-22 22:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:821.161.1 (9)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3946)
Literatură slavă (slavonă) de Est (Literatură rusă, Literatură ucraineană, Literatură bielorusă) (367)
SM ISO690:2012
ШЕРШУН, Ираида. Полифония видеоряда, музыки и слова как средство расширения границ художественного текста и формированиякоммуникативной компетенции учащихся при изучении романа Л. Н. Толстого «Война и Мир». из опыта работы учителя. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 179-187. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.2, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Полифония видеоряда, музыки и слова как средство расширения границ художественного текста и формированиякоммуникативной компетенции учащихся при изучении романа Л. Н. Толстого «Война и Мир». из опыта работы учителя

Polyphony of video, music and words as a means of expanding the boundaries of the artistic text and forming the communicative competence of students when studying the novel of Leo Tolstoy "War and Peace". from the experience of the teacher

CZU: 37.016:821.161.1

Pag. 179-187

Шершун Ираида
 
Теоретический лицей им. А.С. Пушкина мун. Бэлць
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2022


Rezumat

This article substantiates the importance of mastering monological speech, "the basics of text formation", and expanding the boundaries of a literary text. The concepts of "dialogism", "carnival beginning", "polyphony of music, words and visual series" are considered in the study of the epic novel "War and Peace" by Lev Tolstoy. It is noted that the polyphony according to M.M. Bakhtin is addressed to the potential reader and promotes "the relationship between the literary text and the reader", the dialogue of cultures. It is argued that the formation of a student's communicative competence is an impulse for the development of spiritual and intercultural values of the individual. The content of the stages of working with the text, which contributes to the formation of national and cultural identity, is revealed.

Acest articol fundamentează importanța stăpânirii discursului monologic, "elementele de bază ale formării textului" și extinderea limitelor unui text literar. Conceptele de "dialogism", "începutul carnavalului", "polifonia muzicii, a cuvintelor și a seriilor vizuale" sunt luate în considerare în studiul romanului epic "război și pace" de Lev Tolstoy. Se remarcă faptul că polifonia conform lui M.M. Bakhtin, se adresează potențialului cititor și promovează "relația dintre textul literar și cititor", dialogul culturilor. Se susține că formarea competenței de comunicare a elevului este un impuls pentru dezvoltarea valorilor spirituale și interculturale ale individului. Se dezvăluie conținutul etapelor de lucru cu textul, care contribuie la formarea identității naționale și culturale.

Cuvinte-cheie
picture of the world, dialogism, polyphony, comparative research, visual means,

imaginea lumii, dialogism, polifonie, cercetare comparativă, mijloace vizuale