Metoda STED ca instrument de armonizare a relației dintre performanța educației profesionale și piața muncii în Republica Moldova – oportunități de aplicare și lecții de învățat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
383 9
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-08 15:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.96:331.5(478) (1)
Tipuri de management (317)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (470)
SM ISO690:2012
PRISĂCARU, Veronica. Metoda STED ca instrument de armonizare a relației dintre performanța educației profesionale și piața muncii în Republica Moldova – oportunități de aplicare și lecții de învățat . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2021, nr. 2(142), pp. 104-110. ISSN 1857-2073. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5094861
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(142) / 2021 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Metoda STED ca instrument de armonizare a relației dintre performanța educației profesionale și piața muncii în Republica Moldova – oportunități de aplicare și lecții de învățat

The STED method as a tool for harmonizing the relationship between vocational education performance and the labour market in the Republic of Moldova – application opportunities and lessons to learn

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5094861
CZU: 005.96:331.5(478)

Pag. 104-110

Prisăcaru Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

Obiectivul de bază al investigației a constat în elucidarea esenței și aspectelor aplicative ale metodei STED ca instrument de adaptare optimă a ofertei educaționale, în aspect cantitativ și calitativ, la necesitățile pieței muncii și, implicit, de sporire a competitivității instituțiilor de învățământ profesional în condițiile marketizării educației profesionale. În vederea realizării obiectivului nominalizat, se expune experiența de aplicare a metodei STED, fiind relevate în special limitările investigațiilor efectuate și, în această bază, formulate recomandări de sporire a eficacității aplicării metodei respective.

The basic objective of the investigation was to elucidate the essence and application aspects of the STED method as a tool to optimally adapt the educational offer quantitatively and qualitatively to the needs of the labour market and, implicitly, to increase the competitiveness of the vocational education institutions under the marketisation of the vocational education. In order to achieve the proposed objective, the experience of applying the STED method was set out, highlighting, in particular, the limitations of the investigations carried out and, on this basis, making recommendations on how to increase its effectiveness.

Cuvinte-cheie
angajatori, competențe, comunicare, educație profesională, metoda STED, performanţă, piaţa muncii,

communication, employers, labour market, performance, skills, STED method, vocational education