Aspecte teoretico-metodologice privind aplicarea metodei studiului bazat pe proiect (PBL) ca oportunitate de dezvoltare a competențelor profesionale în cadrul disciplinelor economice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
443 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 18:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.88:33:005.336.5 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565)
Economie. Științe economice (9355)
Activități manageriale (431)
SM ISO690:2012
HĂMURARU, Maria, BULAT, Veronica. Aspecte teoretico-metodologice privind aplicarea metodei studiului bazat pe proiect (PBL) ca oportunitate de dezvoltare a competențelor profesionale în cadrul disciplinelor economice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2021, nr. 2(142), pp. 111-116. ISSN 1857-2073. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5094929
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(142) / 2021 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Aspecte teoretico-metodologice privind aplicarea metodei studiului bazat pe proiect (PBL) ca oportunitate de dezvoltare a competențelor profesionale în cadrul disciplinelor economice

Theoretical-methodological aspects regarding the application of the project-based learning (PBL) method as an opportunity for the development of professional competences within economic disciplines

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5094929
CZU: 378.147.88:33:005.336.5

Pag. 111-116

Hămuraru Maria, Bulat Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

Învățarea bazată pe problemă/proiect sau PBL (Problem/Project-based Learning) este o abordare educațională care folosește probleme reale ca metodă centrată pe cel ce învăță. Analiza acestor probleme duce la dobândirea de noi cunoștințe disciplinare și abilități de rezolvare a problemelor. O situație problemă este prezentată studentului masterand înainte de a dobândi cunoștințe despre un concept studiat. Lucrând cu alți colegi, el analizează problema, formulează întrebări, realizează un sondaj și cercetează, creează ipoteze și ajunge la o soluție a problemei. În loc să dobândească cunoștințe în vid, neștiind cum pot fi aplicate aceste cunoștințe, problema atrage studentul la noi provocări, intervenind la nivelul complexități și detaliilor cercetare. Astfel, studenții învață în contextul în care se va aplica învățarea în practica economică. Acest lucru va duce la abordări de învățare mai aprofundate.

Project-Based Learning or PBL is an educational approach that uses real problems as a learning-centred method. The analysis of these problems leads to the acquisition of new disciplinary knowledge and problem-solving skills. A problem situation is presented to the master student before acquiring knowledge about a studied concept. By working with other colleagues, they analyse the problem, formulate questions, conduct a survey and research, create hypotheses and arrive at a solution to the problem. Instead of acquiring knowledge in a vacuum, not knowing how this knowledge can be applied, the problem attracts the student to new challenges, intervening at the level of complexity and research details. Students thus learn in the context in which learning will be applied in economic practice. This will lead to more in-depth learning approaches.

Cuvinte-cheie
metoda PBL, competenţe profesionale, proiect, discipline economice, curriculum, metodă centrată pe student, rezolvare de probleme,

PBL method, professional skills, project, economic disciplines, curriculum, student-centred method, problem solving