Rolul voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
769 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 21:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947:371.3-057.874 (1)
Psihologie (3398)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
PALADI, Oxana, LUNGU, Tatiana. Rolul voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 63-68. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557145
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Rolul voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi

The role of will in the self-regulation of students’ behaviour and learning activity

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557145
CZU: 159.947:371.3-057.874

Pag. 63-68

Paladi Oxana1, Lungu Tatiana2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2021


Rezumat

Articolul constituie un important reper în cunoașterea și înțelegerea rolului voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi. Premisa de plecare reprezintă conceptul de voință ca proces de reglare a comportamentului, care determină capacitatea unei persoane de a se mobiliza, concentra și de a-și orienta energia psihonervoasă pentru realizarea scopului propus. În acest demers științific sunt abordate dimensiuni precum: semnificația actului voluntar și a efortului voluntar; etapele/fazele actului voluntar, teorii asupra actului voluntar; calitățile voinței, abordări care funda-mentează importanța voinței în asigurarea succesului școlar. Totodată, voința se formează pe parcursul vieții și pentru a obține rezultatele dorite ea trebuie exersată prin activități și prin exercitare permanentă de eforturi voluntare de diversă intensitate, conturându-se anumite calități care se manifestă în trăsături de personalitate.

This article is an important landmark in perceiving and understanding the role of will in directing the learning behaviours and learning activities in students. The starting premise is the concept of will as a process of behaviour regulation, which determines a person's ability to mobilize, concentrate and guide the nervous energy to achieve the intended goal. As a result, the content of this article addresses dimensions such as the meaning of the voluntary act and voluntary effort; the stages of the voluntary act, different theories about the voluntary act; the qualities of will, and approaches that underpin the importance of will in ensuring school's success. At the same time, the will is formed throughout life, and to achieve the desired results, it is necessary to practice will with the help of activities and constant exercise of voluntary efforts of various intensity, at the same time, shaping certain qualities that manifest themselves in personality traits.

Cuvinte-cheie
voinţă, act voluntar, calitățile voinței, efort voluntar, autoreglare comportamentală, educarea voinței,

willpower, the voluntary act, qualities of will, voluntary effort, behavioural self-regulation, the education of will