Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
769 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 21:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.947:371.3-057.874 (1) |
Psihologie (3398) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 PALADI, Oxana, LUNGU, Tatiana. Rolul voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 63-68. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557145 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557145 | ||||||
CZU: 159.947:371.3-057.874 | ||||||
Pag. 63-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul constituie un important reper în cunoașterea și înțelegerea rolului voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi. Premisa de plecare reprezintă conceptul de voință ca proces de reglare a comportamentului, care determină capacitatea unei persoane de a se mobiliza, concentra și de a-și orienta energia psihonervoasă pentru realizarea scopului propus. În acest demers științific sunt abordate dimensiuni precum: semnificația actului voluntar și a efortului voluntar; etapele/fazele actului voluntar, teorii asupra actului voluntar; calitățile voinței, abordări care funda-mentează importanța voinței în asigurarea succesului școlar. Totodată, voința se formează pe parcursul vieții și pentru a obține rezultatele dorite ea trebuie exersată prin activități și prin exercitare permanentă de eforturi voluntare de diversă intensitate, conturându-se anumite calități care se manifestă în trăsături de personalitate. |
||||||
Cuvinte-cheie voinţă, act voluntar, calitățile voinței, efort voluntar, autoreglare comportamentală, educarea voinței, willpower, the voluntary act, qualities of will, voluntary effort, behavioural self-regulation, the education of will |
||||||
|