Aspecte structural-organizaționale ale activității psihologice privind dezvoltarea sferei relaționale a elevului în sistemul de învățământ general național
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
489 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 22:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064.3:159.22 (1)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (114)
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4556)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Aspecte structural-organizaționale ale activității psihologice privind dezvoltarea sferei relaționale a elevului în sistemul de învățământ general național. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 69-76. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557159
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Aspecte structural-organizaționale ale activității psihologice privind dezvoltarea sferei relaționale a elevului în sistemul de învățământ general național

Structural-organisational aspects of psychological activity regarding the development of the relational relationship of the student in the national general education system

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557159
CZU: 37.064.3:159.22

Pag. 69-76

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2021


Rezumat

În articol este efectuată analiza politicilor naționale privind asigurarea activității psihologice în sistemul de învățământ general din perspectiva abordării societale contemporane. Respectiv, prin conturarea dimensiunilor psihologice esențiale, se identifică problemele majore ce completează domeniul de dezvoltare a sferei relaționale a elevilor. Totodată, este consolidată o bază de date constituită în urma generalizării rezultatelor expuse de către un grup de psihologi în cadrul experimental, promovat prin utilizarea chestionarului comun (IȘE, USM, CRAP), în format Google Drive, administrat online. Materialul expus este asociat și cu optimizarea procesului de incluziune și de adaptare a elevilor cu cerințe educative speciale în instituțiile de învățământ general prin elementul relaționării.

This article analyses the national policies on ensuring the psychological activity in the general education system from the perspective of the contemporary societal approach. Therefore, by outlining the essential psychological dimensions, the major problems that complete the field of development of the relational sphere of the students are identified. At the same time, a database is consolidated following the generalisation of the results presented by a group of psycho-logists in the experimental framework promoted by using the common questionnaire (ISE, USM, CRAP) in Google Drive format, administered online. The exposed material is also associated with the optimisation of the process of inclusion and adaptation of students with special educational needs in general education institutions through the element of relationship.

Cuvinte-cheie
provocări societale, asistenţă psihologică, relaționare, copii cu cerințe educative speciale (CES),

societal challenges, psychological assistance, relationships, children with special educational needs