Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-05-23 18:54 |
![]() RACU, Sergiu; RUSNAC, Virginia. Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale. In: Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi. 1 ianuarie 2018, Chişinău. Chişinău: UPS „Ion Creangă”, 2018, pp. 22-30. ISBN 978-9975-51-998-4.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi 2018 | |||||
Conferința "Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi" Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2018 | |||||
|
|||||
Pag. 22-30 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Procesul educaţiei incluzive este susţinut de o serie de documente cu caracter internaţional: DUDO (1948); CDC (1989); Conferinţa Mondială Educaţie pentru Toţi (1990) – Thailanda; UNESCO – Declaraţia de la Salamanca (1994); Reguli Standard (1993); Carta de UE (2000) cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi (2006). Studiul respectiv face parte dintr-o amplă lucrare de cercetare destinată relevării unor aspecte ale incluziunii educaţionale şi sociale a persoanelor cu CES. Scopul principal al investigaţiei este de a examina respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi la educaţie, conform Convenţiei ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilităţi. |
|||||
Cuvinte-cheie dizabilităţi, bariere sociale, accesibilitate, dimensiunile istorice şi epistemologice, istoriografia universală, educație incluzivă, universitate accesibilă, câmpul educaţional european. |
|||||
|