Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
388 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 21:08
SM ISO690:2012
RACU, Sergiu, RUSNAC, Virginia. Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale. In: Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi, Ed. 1, 1 ianuarie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, pp. 22-30. ISBN 978-9975-51-998-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi 2018
Conferința "Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi"
1, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2018

Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale


Pag. 22-30

Racu Sergiu1, Rusnac Virginia2
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

Procesul educaţiei incluzive este susţinut de o serie de documente cu caracter internaţional: DUDO (1948); CDC (1989); Conferinţa Mondială Educaţie pentru Toţi (1990) – Thailanda; UNESCO – Declaraţia de la Salamanca (1994); Reguli Standard (1993); Carta de UE (2000) cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi (2006). Studiul respectiv face parte dintr-o amplă lucrare de cercetare destinată relevării unor aspecte ale incluziunii educaţionale şi sociale a persoanelor cu CES. Scopul principal al investigaţiei este de a examina respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi la educaţie, conform Convenţiei ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilităţi.

Cuvinte-cheie
dizabilităţi, bariere sociale, accesibilitate, dimensiunile istorice şi epistemologice, istoriografia universală, educație incluzivă, universitate accesibilă, câmpul educaţional european.

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-135360</doi_batch_id>
<timestamp>1713583498</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>idsi@asm.md</email_address>
</depositor>
</head>
<body>
<collection>
<collection_metadata>
<full_title>Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi</full_title>
</collection_metadata>
<collection_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2018</year>
</publication_date>
<isbn>978-9975-51-998-4.</isbn>
</collection_issue>
<collection_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Reformarea mediului academic &icirc;n vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Sergiu</given_name>
<surname>Racu</surname>
</person_name>
<person_name sequence='additional' contributor_role='author'>
<given_name>Virginia</given_name>
<surname>Rusnac</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2018</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>22</first_page>
<last_page>30</last_page>
</pages>
</collection_article>
</collection>
</body>
</doi_batch>