Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
391 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 21:08
SM ISO690:2012
RACU, Sergiu, RUSNAC, Virginia. Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale. In: Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi, Ed. 1, 1 ianuarie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, pp. 22-30. ISBN 978-9975-51-998-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi 2018
Conferința "Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi"
1, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2018

Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale


Pag. 22-30

Racu Sergiu1, Rusnac Virginia2
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

Procesul educaţiei incluzive este susţinut de o serie de documente cu caracter internaţional: DUDO (1948); CDC (1989); Conferinţa Mondială Educaţie pentru Toţi (1990) – Thailanda; UNESCO – Declaraţia de la Salamanca (1994); Reguli Standard (1993); Carta de UE (2000) cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi (2006). Studiul respectiv face parte dintr-o amplă lucrare de cercetare destinată relevării unor aspecte ale incluziunii educaţionale şi sociale a persoanelor cu CES. Scopul principal al investigaţiei este de a examina respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi la educaţie, conform Convenţiei ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilităţi.

Cuvinte-cheie
dizabilităţi, bariere sociale, accesibilitate, dimensiunile istorice şi epistemologice, istoriografia universală, educație incluzivă, universitate accesibilă, câmpul educaţional european.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Racu, S.</dc:creator>
<dc:creator>Rusnac, V.F.</dc:creator>
<dc:date>2018</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Procesul educaţiei incluzive este susţinut de o serie de documente cu caracter internaţional: DUDO (1948); CDC (1989); Conferinţa Mondială Educaţie pentru Toţi (1990) &ndash; Thailanda; UNESCO &ndash; Declaraţia de la Salamanca (1994); Reguli Standard (1993); Carta de UE (2000) cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi (2006). Studiul respectiv face parte dintr-o amplă lucrare de cercetare destinată relevării unor aspecte ale incluziunii educaţionale şi sociale a persoanelor cu CES. Scopul principal al investigaţiei este de a examina respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi la educaţie, conform Convenţiei ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilităţi.</p></dc:description>
<dc:source>Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi () 22-30</dc:source>
<dc:subject>dizabilităţi</dc:subject>
<dc:subject>bariere sociale</dc:subject>
<dc:subject>accesibilitate</dc:subject>
<dc:subject>dimensiunile istorice
şi epistemologice</dc:subject>
<dc:subject>istoriografia universală</dc:subject>
<dc:subject>educație incluzivă</dc:subject>
<dc:subject>universitate
accesibilă</dc:subject>
<dc:subject>câmpul educaţional european.</dc:subject>
<dc:title>Reformarea mediului academic &icirc;n vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>