Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
392 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 21:08
SM ISO690:2012
RACU, Sergiu, RUSNAC, Virginia. Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale. In: Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi, Ed. 1, 1 ianuarie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, pp. 22-30. ISBN 978-9975-51-998-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi 2018
Conferința "Integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi"
1, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2018

Reformarea mediului academic în vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale


Pag. 22-30

Racu Sergiu1, Rusnac Virginia2
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

Procesul educaţiei incluzive este susţinut de o serie de documente cu caracter internaţional: DUDO (1948); CDC (1989); Conferinţa Mondială Educaţie pentru Toţi (1990) – Thailanda; UNESCO – Declaraţia de la Salamanca (1994); Reguli Standard (1993); Carta de UE (2000) cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi (2006). Studiul respectiv face parte dintr-o amplă lucrare de cercetare destinată relevării unor aspecte ale incluziunii educaţionale şi sociale a persoanelor cu CES. Scopul principal al investigaţiei este de a examina respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi la educaţie, conform Convenţiei ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilităţi.

Cuvinte-cheie
dizabilităţi, bariere sociale, accesibilitate, dimensiunile istorice şi epistemologice, istoriografia universală, educație incluzivă, universitate accesibilă, câmpul educaţional european.

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-135360</cfResPublId>
<cfResPublDate>2018</cfResPublDate>
<cfStartPage>22</cfStartPage>
<cfISBN>978-9975-51-998-4.</cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/135360</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Reformarea mediului academic &icirc;n vederea implementării principiilor incluziunii educaţionale</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>dizabilităţi; bariere sociale; accesibilitate; dimensiunile istorice
şi epistemologice; istoriografia universală; educație incluzivă; universitate
accesibilă; câmpul educaţional european.</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Procesul educaţiei incluzive este susţinut de o serie de documente cu caracter internaţional: DUDO (1948); CDC (1989); Conferinţa Mondială Educaţie pentru Toţi (1990) &ndash; Thailanda; UNESCO &ndash; Declaraţia de la Salamanca (1994); Reguli Standard (1993); Carta de UE (2000) cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi (2006). Studiul respectiv face parte dintr-o amplă lucrare de cercetare destinată relevării unor aspecte ale incluziunii educaţionale şi sociale a persoanelor cu CES. Scopul principal al investigaţiei este de a examina respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi la educaţie, conform Convenţiei ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilităţi.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-25006</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-10857</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-25006</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-25006-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Раку</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Сергей</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-10857</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-10857-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Rusnac</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Virginia</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>