Articolul precedent |
Articolul urmator |
770 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-07 17:53 |
SM ISO690:2012 BOTNARI, Valentina. Învăţarea studenţilor ca proces: configuraţii actuale. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, Ed. 1, 29-30 noiembrie 2018, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, pp. 37-38. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research 2018 | ||||||
Conferința "International Conference of Applied psychology" 1, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 37-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema învățării studenților din perspectiva procesualității acestui fenomen. Se argumentează valoarea abordării procesualității învățării pentru facilitarea cunoaș-terii individuale și sociale a studenților moderni. Se fundamentează că gestionarea adecvată a procesului de învățare conduce la angajarea unui complex de procese cognitive, afectiv-motivațio-nale și acționale de natură să genereze semnificative schimbări cantitative și calitative în comporta-mentul cognitiv și social al studenților. Se trec în revistă sistemele de instruire derivate din diferite paradigme și, implicit, generând anumite modalități de abordare a procesualității, cu precădere prezentându-se procesualitatea învățării transformative. Învățarea transformativă prezintă procesul valorificării unei interpretări anterioare în fundamentarea unei interpretări noi sau revizuite a semnificației propriei experiențe în vederea ghidării acțiunilor de perspectivă (J.Mezirow). Referința paradigmatică a acestui tip de învățare este constructivismul care pledează pentru crearea spațiilor deschise pentru cei ce învață, a contextelor de manifestare a liberei inițiative, a explorării realității și construcției propriei cunoașteri prin acțiuni interne și externe, în așa fel încât să se obțină o autonomie, o învățare non-directivă cu o evidentă deținere a competenței de self-management al activității de învățare. În așa fel, abordarea procesualității învățării va stimula asigurarea unei conexiuni pertinente învățare-dezvoltare ce va pregăti studentul pentru autoformarea profesională continuă pe parcursul întregii vieți. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivism, învăţare, învățare transformativă, învăţământ superior, proces, student, constructivism, teaching/learning, transformative learning, higher education, process, student |
||||||
|