Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
695 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-14 09:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.14 (887) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576) |
SM ISO690:2012 BOTNARI, Valentina. Învățarea studenților ca proces: configurații actuale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 9(119), pp. 221-224. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(119) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.14 | ||||||
Pag. 221-224 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema învățării studenților din perspectiva procesualității acestui fenomen. Se argumentea-ză valoarea abordării procesualității învățării pentru facilitarea cunoașterii individuale și sociale a studenților moderni. Se fundamentează că gestionarea adecvată a procesului de învățare conduce la angajarea unui complex de procese cognitive, afectiv-motivaționale și acționale de natură să genereze semnificative schimbări cantitative și calitative în comportamen-tul cognitiv și social al studenților. Se trec în revistă sistemele de instruire derivate din diferite paradigme și, implicit, generând anumite modalități de abordare a procesualității, cu precădere prezentându-se procesualitatea învățării transfor-mative. Învățarea transformativă prezintă procesul valorificării unei interpretări anterioare în fundamentarea unei interpre-tări noi sau revizuite a semnificației propriei experiențe în vederea ghidării acțiunilor de perspectivă (J.Mezirow). Refe-rința paradigmatică a acestui tip de învățare este constructivismul care pledează pentru crearea spațiilor deschise pentru cei ce învață, a contextelor de manifestare a liberei inițiative, a explorării realității și construcției propriei cunoașteri prin acțiuni interne și externe, în așa fel încât să se obțină o autonomie, o învățare non-directivă cu o evidentă deținere a competenței de self-management al activității de învățare. În așa fel, abordarea procesualității învățării va stimula asigur-area unei conexiuni pertinente învățare-dezvoltare ce va pregăti studentul pentru autoformarea profesională continuă pe parcursul întregii vieți. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivism, învăţare, învățare transformativă, învăţământ superior, proces, student. |
||||||
|