Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
994 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 21:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.05.3:37.013.83 (1) |
Educație (14334) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 SÎRGHI, Angela. Demersuri psihopedagogice ale învăţării la adulţi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 88-93. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.05.3:37.013.83 | ||||||
Pag. 88-93 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Astăzi, în condiţiile economiei postindustriale, informatizării şi globalizării tuturor sferelor de activitate a omului, problema educaţiei adulţilor a căpătat valenţe şi perspective noi. Învăţământul pentru adulţi este o componentă impor-tantă a învăţării permanente, deoarece cunoştinţele, competenţele şi atitudinile dobândite în perioada copilăriei şi a ado-lescenţei în familie, la şcoală, în timpul formării profesionale sau în universitate nu vor dura toată viaţa. De asemenea, această recunoaştere „totală” – sub aspect social, economic, politic, educaţional, antropologic etc. – a fost determinată atât de cantitatea și calitatea impunătoare a raţionamentelor şi polemicilor ştiinţifice, de praxisul andragogic activ din ultima perioadă, cât şi de evoluţia propriu-zisă a omului şi a umanităţii, a economiei și a societăţii, a unor realităţi trans-cendente, precum timpul, spaţiul, viteza, consistenţa. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţia adulţilor, educaţie continuă, cunoştinţe, priceperi, atitudini, competențe, pedagogie, andragogie. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Sîrghi, A.A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Demersuri psihopedagogice ale învăţării la adulţi</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2018</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educaţia adulţilor</subject> <subject>educaţie continuă</subject> <subject>cunoştinţe</subject> <subject>priceperi</subject> <subject>atitudini</subject> <subject>competențe</subject> <subject>pedagogie</subject> <subject>andragogie.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.05.3:37.013.83</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2018-10-15</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Astăzi, în condiţiile economiei postindustriale, informatizării şi globalizării tuturor sferelor de activitate a omului, problema educaţiei adulţilor a căpătat valenţe şi perspective noi. Învăţământul pentru adulţi este o componentă impor-tantă a învăţării permanente, deoarece cunoştinţele, competenţele şi atitudinile dobândite în perioada copilăriei şi a ado-lescenţei în familie, la şcoală, în timpul formării profesionale sau în universitate nu vor dura toată viaţa. De asemenea, această recunoaştere „totală” – sub aspect social, economic, politic, educaţional, antropologic etc. – a fost determinată atât de cantitatea și calitatea impunătoare a raţionamentelor şi polemicilor ştiinţifice, de praxisul andragogic activ din ultima perioadă, cât şi de evoluţia propriu-zisă a omului şi a umanităţii, a economiei și a societăţii, a unor realităţi trans-cendente, precum timpul, spaţiul, viteza, consistenţa.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Nowadays in the context of the post-industrial economy, computerization and globalization of all spheres of human activity, the issue of adult education gained new values and perspectives. Adult education is an important component of lifelong learning because the knowledge, skills and attitudes acquired during childhood and adolescence in the family, at school, during trainings or at university will not last a lifetime. Also this "total" recognition, i.e. social, economic, political, educational, anthropological, etc., was determined both by the impressive quantity and quality of the scientific reasoning and polemics, by the active andragogical practice during the last period, and by the actual evolution of man and humanity, of the economy and of society, of transcendent realities, such as time, space, speed, consistency.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>