Evoluţia istorică a mentoratului în educaţie.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1379 90
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 20:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (470)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BALAN, Tatiana. Evoluţia istorică a mentoratului în educaţie. . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 66-70. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Evoluţia istorică a mentoratului în educaţie.
CZU: 37.013

Pag. 66-70

Balan Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2015


Rezumat

În articol este realizată o examinare a semnificaţiilor istorice ale conceptelor mentor, discipol şi mentorat. Valoarea epistemologică a termenilor a contribuit la preluarea metodelor incipiente ale mentoratului şi la adaptarea lor la practicile de dezvoltare a umanităţii pe parcursul evoluţiei istoriei. Autorul identifică semnificaţia aplicării activităţilor de mentorat în mai multe state ale lumii şi abordează acest subiect în noile politici educaţionale ale Republicii Moldova.

The content of article represents an examination of historical meanings of the concepts: mentor, disciple and mentoring. The epistemological value of terms contributes to taking over the incipient mentoring methods and their adaptation to humanity development during of historical evolution. The author identifies the impact of applying of mentoring activities in many countries as well as approaching of this subject in up-to-date educational politics of the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
mentor, activităţi de mentorat,

mentorat, discipol,

tipuri de mentorat.