Condiţiile şi strategiile psihopedagogice de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
980 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 20:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.036 (12)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
POPESCUL, Angela, POPESCUL, Sergiu. Condiţiile şi strategiile psihopedagogice de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 71-74. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Condiţiile şi strategiile psihopedagogice de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri
CZU: 378.036

Pag. 71-74

Popescul Angela, Popescul Sergiu
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2015


Rezumat

Analizând literatura de specialitate şi documentele de politică educaţională, putem menţiona că strategiile didactice de activare a potenţialului creativ al studenţilor ingineri joacă un rol important în activitatea creativă a personalităţii. În articol sunt redate unele condiţii psihopedagogice, ca: formarea şi dezvoltarea, în mod special, orientat, a atitudinilor de formare profesională iniţială şi a atitudinilor morale la studenţi; aplicarea specială a strategiilor de formare şi dezvoltare a atitudinilor de învăţare creativă; încadrarea studenţilor în activităţi creative în corespundere cu ritmul propriu de învăţare; formarea autoaprecierii adecvate la studenţi, responsabilitate în acţiunile de colaborare şi conlucrare comună.

Analyzing the literature and documents of educational policy, we can mention that teaching strategies activating the creative potential of students’ engineers play an important role in the creative activity of personality. The paper showed some pedagogical conditions as: training and development specifically geared initial training attitudes and moral attitudes in students; special application training strategies and development of creative learning attitudes; classification of students in creative activities in accordance with their own pace of learning; adequate training students’ self-esteem, responsibility, cooperation and collaboration in joint actions.

Cuvinte-cheie
creativitate, gândire creativă, potenţial creativ,

condiţii şi strategii, studenţi ingineri.