Andragogic concept and tool of learning and education of adults
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
86 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 07:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.83 (14)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, ŢURCANU, Carolina, TOMA, Natalia. Andragogic concept and tool of learning and education of adults. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 218-226. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_33
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Andragogic concept and tool of learning and education of adults

Conceptul și instrumentul andragogic de învățare și educație a adulților

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_33
CZU: 37.013.83

Pag. 218-226

Guţu Vladimir, Ţurcanu Carolina, Toma Natalia
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2024


Rezumat

One of the aspects that are increasingly imposed in the context of developing systems of formal, non-formal, informal learning and education of adults is the adequacing of didactic actions to their individual, professional and social needs. Achieving this goal requires, among other things, the adoption and application of training, creative and interactive andragogic technologes and strategies. The premise from which it was started implies the delimitation and explanation of the key notions of adult learning and education: methodology, technology, strategy, method of learning and education of adults. The focus is on arguing the essence of these notions from the perspective of traditional paradigm and modern paradigm of training and education. In the given article, an andragogic concept of connection and interpenetration of the methodology, technology and strategy of adult learning and education is proposed. Examples of the design and application of didactic approaches to learning and educating of adults are also proposed.

Unul din aspectele care se impun tot mai insistent în contextul dezvoltării sistemelor de învățare și educație formală, nonformală, informală a adulților este adecvarea acțiunilor didactice la nevoile individuale, profesionale și sociale a acestora. Atingerea acestui deziderat presupune, printre altele, adoptarea și aplicarea unor tehnologii și strategii andragogice formative, creative și interactive. Premisa de la care s-a pornit – presupune delimitarea și explicarea noțiunilor-cheie ale învățării și educației adulților: metodologia, tehnologia, strategia, metoda de învățare și educație a adulților. Accentul se pune pe argumentarea esenței acestor noțiuni din perspectiva paradigmei tradiționale și paradigmei moderne de instruire și educație. În articolul dat se propune un concept andragogic de conexiune și interpătrundere a metodologiei, tehnologiei și strategiei de învățare și educație a adulților. Sunt propuse și exemple de proiectare și aplicare a demersurilor didactice de învățare și educație a adulților.

Cuvinte-cheie
andragogy, andragogic methodology, andragogic strategy, andragogic method, adult didactics,

andragogie, metodologia andragogică, strategia andragogică, metoda andragogică, didactica adulților