Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
137 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 10:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091.26:796:303.4 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
Metode ale științelor sociale (176) |
SM ISO690:2012 OPRESCU, Daniel Dragoș, CIORBĂ, Constantin. Educația fizică și motivația în procesul educațional. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 4(34), pp. 105-112. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.105-112 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 4(34) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.105-112 | ||||||
CZU: 373.091.26:796:303.4 | ||||||
Pag. 105-112 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Motivația este un mecanism esențial pentru reușita tuturor acțiunilor pe care ființa umană le întreprinde. Modul în care individul reușește să-și mobilizeze resursele interne pentru a-și atinge scopurile propuse este încă în centrul multor cercetări. Educația nu poate fi realizată fără a identifica stimulii care declanșează mecanismele motivaționale, iar acest fapt este astăzi o problemă nu numai pentru educația din România, ci din întreaga lume. Practicarea exercițiului fizic are la bază motivația individului, care de multe ori nu cunoaște ori ignoră beneficiile pe care educația fizică le aduce cu costuri minime. Tinerii sunt mult mai atrași astăzi de activități statice, nu mai apreciază relaxarea prin practicarea exercițiului fizic, preferând să navigheze online, căutând satisfacții în mediul virtual. Această stare de dezinteres și neimplicare începe să ridice din ce în ce mai multe semne de întrebare. În acest sens, menirea profesorului de educație fizică este aceea de a redescoperi universul adolescentin, de a pătrunde acolo și de a găsi noi căi de a-i determina pe tineri să valorizeze și să valorifice oportunitățile generate de mișcare într-o lume profund tehnologizată. |
||||||
Cuvinte-cheie motivaţie, educație fizică, adolescenţi, sănătate., motivation, physical education, adolescents, health |
||||||
|