Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
84 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 19:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091.214(478) (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
ACHIRI, Ion. Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 45-50. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p45-50
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Planul-cadru de învățământ al școlii din perspectiva învățării transdisciplinare

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p45-50
CZU: 373.091.214(478)

Pag. 45-50

Achiri Ion
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2024


Rezumat

Articolul abordează problema elaborării și implementării unui nou Plan-cadru de învățământ al școlii, construit din perspectiva învățării transdisciplinare. Este formulat un sistem de principii pe care se va fundamenta noul model de Plan-cadru de învățământ al școlii în Republica Moldova. Sunt evidențiate unele perspective privind realizarea transdisciplinarătății în cadrul treptelor de învățământ primar, gimnazial și liceal. Este evidențiată necesitatea corelări armonice, prin inermediul noului Plan-cadru de învățământ al școlii, a monodisciplinarității, interdisciplinarității, pluridisciplinarității și transdisciplinarității la diverse trepte de învățământ.

The article addresses the issue of the development and implementation of a new school education framework, built from the perspective of transdisciplinary learning. A system of principles is formulated on which the new model of the school education framework plan in the Republic of Moldova will be based. Some perspectives regarding the realization of transdisciplinarity in the framework of primary, secondary and high school levels of education are highlighted. The need for harmonious correlation, through the new School Education Framework Plan, of monodisciplinarity, interdisciplinarity, pluridisciplinarity and transdisciplinarity at various levels of education is highlighted.

Cuvinte-cheie
Plan-cadru de învățământ al școlii, paradigmă educaţională, învățarea transdiciplinară, principii, educaţie, calitate,

Educational framework plan of the school, educational paradigm, transdisciplinary learning, principles, education, Quality