Managementul educației și învățământului extrașcolar (nonformal) al elevilor în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
228 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 12:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.3:005(478) (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
Management (1895)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana, BOTNAR, Ludmila. Managementul educației și învățământului extrașcolar (nonformal) al elevilor în Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 120-128. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Managementul educației și învățământului extrașcolar (nonformal) al elevilor în Republica Moldova

Management of education and extraschool (nonformal) Education of students in the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_20
CZU: 374.3:005(478)

Pag. 120-128

Posţan Liliana1, Botnar Ludmila2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Republican pentru Copii și Tineret ARTICO
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

În articol se analizează cadrul teoretic și experimental privind managementul educației și învățământului extrașcolar în Republica Moldova. Specificăm unele repere pentru eficintizarea managementului educației și învățământului extrașcolar ca subsistem al învățământului general, propunem un set de factori care fundamentează managementul educației și învățământului estrașcolar: legislația și politicile sectoriale/ intersectoriale, concepțiile, metodologiile, studiile privind educația și învățământul extrașcolar, elevii, părinții, cererea, exprimată prin nevoi, dorințe, interese ale acestora, partenerii din comunitate, la nivel national și international, APL, ONG, categoriile specifice procesului de management. Prezentăm datele unui sondaj asupra managementului educației și învățământului extrașcolar în instituțiile de învățământ general din Republica Moldova.

In the article we analyze the theoretical and experimental framework regarding the management of extracurricular education in the Republic of Moldova. We specify some benchmarks for the efficiency of the management of extracurricular education as a subsystem of general education, we propose a set of factors that underpin the management of extracurricular education: legislation and sectoral/ intersectoral policies; concepts, methodologies, studies on extracurricular education; students, parents, the request, expressed through their needs, wishes, interests; partners from the community, at national and international level, APL, NGO; the specific categories of the management process. We present the data of a survey on the management of extracurricular education in general education institutions in the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
educaţie, învățământ extrașcolar, management, educaţie nonformală, învățământ general, conceptualizare,

education, extracurricular education, management, non-formal education, extracurricular education