Adult didactics – component of andragogy: peculiarities and basic categories
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
242 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 13:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.83:374.7.02 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, ŢURCANU, Carolina. Adult didactics – component of andragogy: peculiarities and basic categories. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 3-9. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Adult didactics – component of andragogy: peculiarities and basic categories

Didactica adulților – componentă a andragogiei: particularități și categoriile de bază

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_01
CZU: 37.013.83:374.7.02

Pag. 3-9

Guţu Vladimir, Ţurcanu Carolina
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

At the stage of rapid development of science and market of educational services for adults, a relatively new direction in education was formed - andragogy (pedagogy of adults). In the present time, andragogy occupies a place in the structure of education sciences as an independent category, possessing at the same time its own scientific apparatus, research methods, scientific approaches and principles. In this article, an attempt was made to substantiate the definition of basic concepts and categories of adult teaching: subject, tasks, functions. Special attention is paid to the principles of adult learning: priority of independent education, reliance on personal experience, individualization of learning, contextuality of learning, reliance on individual needs, considering them as motives and sources of designing the outcomes of education. At the same time, adult learning is considered within the framework of the following characteristics: andragogic self-reflexivity, decentralization of andragogic approach, deconstruction/reconstruction of andragogic theory, contextualization of adult learning and education.

În stadiul de dezvoltare rapidă a științei și a pieței serviciilor educaționale pentru adulți, s-a format o direcție relativ nouă în educație - andragogia (pedagogia adulților). În prezent, andragogia ocupă un loc în structura științelor educației ca categorie independentă, având în același timp propriul aparat științific, metode de cercetare, abordări științifice și principii. Acest articol încearcă să fundamenteze și să definească conceptele și categoriile de bază ale didacticii adulților: subiect, sarcini, funcții. O atenție deosebită este acordată principiilor învățării adulților: prioritate a învățării independente, încredere pe experiența personală, individualizarea învățării, contextul învățării, dependența de nevoile individuale, considerându-le motive și surse pentru proiectarea rezultatelor învățării. În acest moment, învățarea adulților este considerată în cadrul următoarelor caracteristici: autoreflexivitate andragogică, decentralizarea demersului andragogic de construcție/ reconstrucție a teoriei andragogice, contextualizarea învățării și educației adulților.

Cuvinte-cheie
andragogy, teaching of adults, self-training, learning and education of adults,

andragogie, didactics of adults, autoformare, învăţarea şi educaţia adulţilor