Dreptul persoanelor private de libertate la educație. Temei juridic. Metode de realizare. Semnificație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
156 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 19:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733:37.013.3 (1)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
SAMOILENCO, Victor. Dreptul persoanelor private de libertate la educație. Temei juridic. Metode de realizare. Semnificație. In: State, security and human rights: in digital era, 8-9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Vol.2, pp. 303-311. ISBN 978-9975-62-531-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
State, security and human rights
Vol.2, 2023
Conferința "Statul, securitatea şi drepturile omului în era digitală"
Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2022

Dreptul persoanelor private de libertate la educație. Temei juridic. Metode de realizare. Semnificație

The right to education of persons deprived of liberty. Legal ground. Methods of implementation. Signification

CZU: 342.733:37.013.3

Pag. 303-311

Samoilenco Victor
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 iunie 2023


Rezumat

The right to education is a right guaranteed by law. No one in the Republic of Moldova is restricted in his right to education. Only social differences determine that some people have access to an elitist education and others to an underground one. People sentenced to prison have a poor educational background that explains their failure in social adaptation. Detention does not abolish the right to education, on the contrary, it is an opportunity to achieve behavioral change, namely through the full exercise of this right. This is the reason why the executional – penal regulations present the right to education rather as an obligation of prisoners than as a right of them. This approach addresses the issue of exercising the right to education for convicts through the lens of legislation and the way to achieve it, in this sense, all 3 forms of education are taken into account - formal, non-formal and informal.

Dreptul la educaţie este un drept garantat prin lege. Nimeni în Republica Moldova nu este îngrădit în dreptul la educație. Numai diferențele sociale determină ca unii oameni să aibă acces la un învățământ elitist iar alții la unul de subteran. Persoanele condamnate la pedeapsa închisorii au un fon educațional slab, fapt care explică eșecul lor în adaptarea socială. Detenția nu abolește dreptul la educație, dimpotrivă, constituie un prilej pentru realizarea schimbării comportamentale anume prin exercitarea deplină a acestui drept. Acesta este motivul pentru care, reglementările execuțional – penale prezintă dreptul la educație mai curând ca pe o obligație a prizonizaților decât ca pe un drept. Prezentul articol abordează tema realizării dreptului la educaţie pentru condamnaţi prin prisma legislaţiei şi modului de realizare, în acest sens, sunt luate în considerație toate cele 3 forme ale educației - formală, nonformală și informală.

Cuvinte-cheie
the right to education, formal education, non-formal education, informal education, legal basis,

dreptul la educaţie, educaţie formală, educaţie nonformală, educaţie informală, temei juridic