Repere teoretice în studierea percepției: noțiuni și clasificări
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
192 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 11:52
SM ISO690:2012
JABINSCHI, Ion. Repere teoretice în studierea percepției: noțiuni și clasificări. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 145-151. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 1, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Repere teoretice în studierea percepției: noțiuni și clasificări


Pag. 145-151

Jabinschi Ion
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2023


Rezumat

Articolul se axează pe prezentarea noțiunii de percepție și a tipurilor de clasificări ale percepției. Cunoașterea reperelor teoretice, a noțiunilor de bază este necesară în predarea disciplinelor „Compoziția-proiect”, „Practica tehnologică. Pictura murală” și „Tehnologia picturii murale”. Înțelegerea conceptelor și principiilor percepției vizuale are un rol însemnat pentru îndeplinirea scopurilor, obiectivelor și finalităților cursurilor.

The article focuses on presenting the concept of perception and types of classifications of perception. The knowledge of theoretical reference points, of the basic notions are needed in teaching subjects “Composition - Design"," Technological Practice. Mural Painting" and " Technology of mural painting". Understanding the concepts and the principles of visual perception have an important role to fulfill the goals, objectives and aims of the course.

Cuvinte-cheie
percepţie vizuală, spațiu plastic, imagine, pictura murală, educaţie, potenţial creativ, imaginaţie, spirit de observație,

visual perception, plastic space, image, mural painting, education, creative potential, imagination, sense of observation, theoretical guidelines