Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
197 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-23 16:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.43 (34) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 SOVA, Simona-Andreea. Ștefan Bârsănescu și pedagogia culturii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 9-12. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482512 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482512 | ||||||
CZU: 37.013.43 | ||||||
Pag. 9-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pedagogia culturii, elaborată de Ștefan Bârsănescu, valorifică, într-o manieră specifică, „dimensiunea praxiologică” a demersului paideutic construit în cadrul operei sale – operă creată pe parcursul epocii moderne (interbelice), cu deschideri ample și contemporane (postbelice). Această abordare orientează dimensiunea praxiologică a domeniului de cercetare (educația, instrucția/instruirea, învățământul) la nivel macrostructural, cu referință la sistemul de educație și de învățământ. Problema praxiologică avansată are în vedere „acțiunea educațională” și culturală, acțiune care devine astfel „politică culturală”. Dimensiunea praxiologică a pedagogiei este construită de Ștefan Bârsănescu la nivel macrostructural, în contextul politicii culturii și al educației promovate în România în epoca modernă interbelică, în condițiile programului istoric, instituțional și legislativ inițiat, conceput și realizat în anii 1920-1930. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogia culturii, praxiologie, valori, paideia, cercetare, cultural pedagogy, praxiology, values, paideia, research |
||||||
|