Proiectarea demersului educațional în contextul principiului autoactualizării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
241 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 17:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (485)
Organizarea instruirii (536)
SM ISO690:2012
BUTNARI, Nadejda. Proiectarea demersului educațional în contextul principiului autoactualizării . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 6-8. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482506
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455

Proiectarea demersului educațional în contextul principiului autoactualizării

Designing Educational Approaches in the Context of the Principle of Self-Actualization

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482506
CZU: 37.091

Pag. 6-8

Butnari Nadejda
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2022


Rezumat

Articolul se orientează atât spre cercetătorii din domeniul educației, cât și spre cadrele didactice universitare implicate în procesul de formare inițială a studenților. Procesul educațional se axează pe un ansamblu de principii. Unul din acestea, principiul autoactualizării, derivă din una dintre cele patru dimensiuni ale inteligenţei spirituale – gândirea critică existențială. Principiul autoactualizării presupune ca profesorul să creeze situaţii educaţionale favorabile dezvoltării plenare a potenţialului educabilului, corespunzătoare cerinţelor actuale timpului.

This article is dedicated to both educational researchers and academic staff involved in the initial training of students. The educational process is based on a set of principles. One is the principle of self-actualization. This principle derives from one of the four dimensions of spiritual intelligence, namely critical existential thinking. Self-actualization principle requires the teacher to create favorable educational situations for the full development of learner’s potential according with current requirements

Cuvinte-cheie
proiectare didactică, principiu didactic, gândire critică, gândire critică existenţială, autoactualizare,

didactic design, didactic principle, critical thinking, critical existential thinking, self-actualization