Strategii inteligente de marketing sustenabil pentru segmentarea pieței consumatorilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
455 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-10 11:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:366 (11)
Probleme generale ale comerțului. Piața (827)
Consumerism (156)
SM ISO690:2012
HĂMURARU, Maria, COJOCARU, Alina. Strategii inteligente de marketing sustenabil pentru segmentarea pieței consumatorilor. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(02), pp. 14-23. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7310138
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(02) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Strategii inteligente de marketing sustenabil pentru segmentarea pieței consumatorilor

Smart strategies of sustainable marketing for consumer market segmentation

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7310138
CZU: 339.138:366
MSC 2010: D91, M14, M31

Pag. 14-23

Hămuraru Maria, Cojocaru Alina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2022


Rezumat

Ritmul acerb al transformărilor economice sub impactul progresiv al implementării tehnologiilor informaționale și a obiectivelor de dezvoltare durabilă impune marketerilor remodelarea strategiilor de penetrare a piețelor noi, de atragere și de menținere a clienților. Astfel, specialiștii de marketing, luând-o ca pe o provocare, sunt orientați spre satisfacerea precisă a nevoilor consumatorilor pentru a menține loialitatea din partea acestora, fără a compromite resursele necesare ale viitoarelor generații. În acest context, scopul cercetării relevă segmentarea pieței pentru crearea profilului consumatorului durabil și utilizarea acestor date în elaborarea de strategii inteligente relevante mediului de afaceri. S-a cercetat corelația dintre conceptele de marketing social, relațional, sustenabil, de precizie și cu inteligență artificială și au fost identificate clusterele de consumatori durabili, utilizând modelul hărților Kohonen în baza chestionarului.

The fast pace of economic transformations under the progressive impact of the implementation of informational technologies and the objectives of sustainable development require marketers to reshape their strategies for entering new markets and attracting and keeping customers. Thus, marketing specialists, taking it as a challenge, are oriented toward the precise satisfaction of consumers' needs in order to maintain their loyalty, without compromising the necessary resources for future generations. In this context, the purpose of the research reflects the market segmentation for the creation of a sustainable consumer profile and the use of this data in the development of smart strategies relevant to the business environment. The correlation between the concepts of social, relational, sustainable, precision and artificial intelligence marketing was investigated and sustainable consumer clusters were identified, using the Kohonen map model based on the questionnaire.

Cuvinte-cheie
marketing social, marketing relațional, marketing sustenabil, strategii de marketing, inteligenţă artificială, consumator, segmentarea pieţei,

social marketing, relational marketing, Sustainable marketing, marketing strategies, Artificial Intelligence, consumer, market segmentation