Articolul precedent |
Articolul urmator |
252 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-01 16:17 |
SM ISO690:2012 JABINSCHI, Ion. . Educația vizuală – procesul principal în dezvoltarea percepției vizuale a picturii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 225-235. ISBN 978-9975-46-393-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol. 17, Partea 1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 225-235 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Văzul este procesul prin care se integrează toate informațiile de la alți analizatori, asistat de psihicul uman, și prin care se dezvoltă percepția vizuală, fiind cea mai importantă componentă a cunoașterii senzoriale. Pentru a crea o operă de arta, trebuie să se respecte o serie de criterii vizual-estetice și utilitare ce condiționează armonia dintre ea și privitor, care reprezintă o fază superioară a conceptului, a semnificațiilor și a conținutului, depășind simplul gest de factură ornamental-decorativă, având un statut autonom și descriind un univers propriu, al operei de artă cu semnificații proprii și originale. Actul educațional demonstrează că paradigma educației artistice a studenților poate deveni un construct viabil întemeiat. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, văz, proces, dezvoltare, percepție vizuală, pictură, operă de artă, education, vision, process, development, visual perception, painting, artwork |
||||||
|