. Educația vizuală – procesul principal în dezvoltarea percepției vizuale a picturii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-01 16:17
SM ISO690:2012
JABINSCHI, Ion. . Educația vizuală – procesul principal în dezvoltarea percepției vizuale a picturii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 225-235. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

. Educația vizuală – procesul principal în dezvoltarea percepției vizuale a picturii


Pag. 225-235

Jabinschi Ion
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2022


Rezumat

Văzul este procesul prin care se integrează toate informațiile de la alți analizatori, asistat de psihicul uman, și prin care se dezvoltă percepția vizuală, fiind cea mai importantă componentă a cunoașterii senzoriale. Pentru a crea o operă de arta, trebuie să se respecte o serie de criterii vizual-estetice și utilitare ce condiționează armonia dintre ea și privitor, care reprezintă o fază superioară a conceptului, a semnificațiilor și a conținutului, depășind simplul gest de factură ornamental-decorativă, având un statut autonom și descriind un univers propriu, al operei de artă cu semnificații proprii și originale. Actul educațional demonstrează că paradigma educației artistice a studenților poate deveni un construct viabil întemeiat.

The vision is the process of integrating all information from other analyzers, assisted by the human psyche and through which visual perception is developed, being the most important component of sensory knowledge. The process of creation of art must adhere to a series of visual-aesthetic and utilitarian criteria that ensure the harmony between the art and viewer, which is the main phase of the concept, meanings and content. The work of art with its own original meaning must exceed the simple ornamental-decorative gesture, have an autonomous status and describe its own universe. The educational act demonstrates that the paradigm of students' artistic education can become a viable construct.

Cuvinte-cheie
educaţie, văz, proces, dezvoltare, percepție vizuală, pictură, operă de artă,

education, vision, process, development, visual perception, painting, artwork