Aspecte didactice cu privire la predarea-învățarea-evaluarea unităților de conținut curriculare Procese și fenomene geografice de risc la Geografie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
309 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 19:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091:911 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Geografie generală. Știința factorilor geografici (geografie sistematică). Geografie teoretică (146)
SM ISO690:2012
SOCHIRCĂ, Elena, BEREGOI, Elena. Aspecte didactice cu privire la predarea-învățarea-evaluarea unităților de conținut curriculare Procese și fenomene geografice de risc la Geografie . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 84-91. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6722236
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455

Aspecte didactice cu privire la predarea-învățarea-evaluarea unităților de conținut curriculare Procese și fenomene geografice de risc la Geografie

Aspects of the Teaching-Learning-Assessment of the Geographical Risk Processes And Phenomena Curricular Units in Geography

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6722236
CZU: 373.091:911

Pag. 84-91

Sochircă Elena1, Beregoi Elena2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic Român-German „Mihail Kogălniceanu“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 iulie 2022


Rezumat

Procesele și fenomenele geografice de risc au o conexiune directă cu educația: copiii sunt cei mai afectați în caz de dezastre naturale sau provocate de om. Cunoașterea și prevenirea acestor riscuri de mediu devine о necesitate a societății actuale. În acest context, o importanță deosebită o capătă educația axată pe competenţe practice, acționale, precum și dezvoltarea capacităților de previzionare și de prevenire a unor situații de risc. Se impune necesitatea orientării sistemului/procesului educațional în direcția angajării eficiente a instrumentelor de abordare a prevenirii și a gestionării proceselor și fenomenelor geografice de risc. Rolul gândirii bazate pe dovezi și al luării de decizii este evidențiat de mai mulți cercetători ca fiind critic pentru acest scop. Este esențial ca populația să conștientizeze că fenomenele și procesele geografice de risc sunt inevitabile, iar omenirea trebuie să învețe să se adapteze, principalele resurse fiind competențele-cheie/ transversale utile în caz de situații de risc.

Risk-related geographical processes and phenomena have a direct connection with education: children are the ones most affected in the event of natural or antropical disasters. Knowledge and prevention of these environmental risks is becoming a necessity of today's society. In this context a special importance is given to education focused on practical and action skills, as well as the development of capacities for the forecasting and prevention of risk situations. There is a need to guide the educational system/process in the direction of effective engagement of tools to address prevention and education of effective management of risk processes and geographical phenomena. The role of evidence-based thinking and decision-making is highlighted by many researchers as critical to this goal. It is essential for the population to be aware that geographical phenomena and risk processes are inevitable, and humanity must learn to adapt, the main resources being the key/transversal skills useful in case of risk situations.

Cuvinte-cheie
procese și fenomene geografice de risc, riscuri de mediu, educație globală, geografie, sustenabilitate,

risk-related geographical processes and phenomena, environmental risks, global education, geography, sustainability