Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
309 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 19:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091:911 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Geografie generală. Știința factorilor geografici (geografie sistematică). Geografie teoretică (146) |
SM ISO690:2012 SOCHIRCĂ, Elena, BEREGOI, Elena. Aspecte didactice cu privire la predarea-învățarea-evaluarea unităților de conținut curriculare Procese și fenomene geografice de risc la Geografie . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 84-91. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6722236 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6722236 | ||||||
CZU: 373.091:911 | ||||||
Pag. 84-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesele și fenomenele geografice de risc au o conexiune directă cu educația: copiii sunt cei mai afectați în caz de dezastre naturale sau provocate de om. Cunoașterea și prevenirea acestor riscuri de mediu devine о necesitate a societății actuale. În acest context, o importanță deosebită o capătă educația axată pe competenţe practice, acționale, precum și dezvoltarea capacităților de previzionare și de prevenire a unor situații de risc. Se impune necesitatea orientării sistemului/procesului educațional în direcția angajării eficiente a instrumentelor de abordare a prevenirii și a gestionării proceselor și fenomenelor geografice de risc. Rolul gândirii bazate pe dovezi și al luării de decizii este evidențiat de mai mulți cercetători ca fiind critic pentru acest scop. Este esențial ca populația să conștientizeze că fenomenele și procesele geografice de risc sunt inevitabile, iar omenirea trebuie să învețe să se adapteze, principalele resurse fiind competențele-cheie/ transversale utile în caz de situații de risc. |
||||||
Cuvinte-cheie procese și fenomene geografice de risc, riscuri de mediu, educație globală, geografie, sustenabilitate, risk-related geographical processes and phenomena, environmental risks, global education, geography, sustainability |
||||||
|