Educație pentru identitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
399 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 02:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7578)
Educație (14326)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Educație pentru identitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 8-13. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226433
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455

Educație pentru identitate

Education for Identity

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226433
CZU: 37.0

Pag. 8-13

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 2 martie 2022


Rezumat

În urma unor studii de decenii, autorul constată că factorii de temelie care atribuie educației capacitatea de reconceptualizare și dezvoltare nu sunt schimbarea paradigmelor particulare, reînnoirea periodică a conținuturilor educaționale sau noile metodologii, ci redresarea continuă a acestor provocări exterioare educabilului către esența eului educat – identitatea sa. Identitatea este sursa congenitală, un proces și o finalitate a educației, un factor de autoconceptualizare a educabilului și de menținere a unității subiectiv-obiective a educației, iar în planul dezvoltării și comunicării – un principiu fundamental al gândiri

After decades of study, the author finds that the founding factors that attribute to education its capacity for reconceptualization and development are not a change of paradigm, a periodic renewal of educational content, or new methodologies, but the continuous recovery of these external challenges towards identity, the essence of the educated self. Identity is a congenital source, a process and a purpose of education, a factor of self-conceptualization for the learner, helping to maintain the subjective-objective unity of education. In terms of development and communication it is a fundamental principle of thinking.

Cuvinte-cheie
alteritate, comunitate etnică, educaţie, entitate, identitate, matrice, sinele,

otherness, ethnic community, education, entity, identity, matrix, self