Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
399 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 02:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7578) |
Educație (14326) |
SM ISO690:2012 PÂSLARU, Vlad. Educație pentru identitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 8-13. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226433 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226433 | ||||||
CZU: 37.0 | ||||||
Pag. 8-13 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În urma unor studii de decenii, autorul constată că factorii de temelie care atribuie educației capacitatea de reconceptualizare și dezvoltare nu sunt schimbarea paradigmelor particulare, reînnoirea periodică a conținuturilor educaționale sau noile metodologii, ci redresarea continuă a acestor provocări exterioare educabilului către esența eului educat – identitatea sa. Identitatea este sursa congenitală, un proces și o finalitate a educației, un factor de autoconceptualizare a educabilului și de menținere a unității subiectiv-obiective a educației, iar în planul dezvoltării și comunicării – un principiu fundamental al gândiri |
||||||
Cuvinte-cheie alteritate, comunitate etnică, educaţie, entitate, identitate, matrice, sinele, otherness, ethnic community, education, entity, identity, matrix, self |
||||||
|