Educație și identitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
348 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 14:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (903)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educație și identitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226389
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455

Educație și identitate

Education and Identity

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226389
CZU: 37.015

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
Disponibil în IBN: 2 martie 2022


Rezumat

Conceptele educație și identitate definesc o realitate diferită la nivel de conținut reflectat și de tip de cunoaștere promovat epistemologic. Asocierea lor solicită evidențierea dimensiunilor specifice, pedagogice și psihologice, abordate din perspectivă distinctă, dar și complementară. În plan pedagogic, conexiunea dintre educație și identitate evidențiază importanța procesului de formare/autoformare a conștiinței de sine a educatului (elevului), premisă pedagogică și psihologică a realizării saltului calitativ de la educație la autoeducație – direcție principală de dezvoltare a educației în societatea postmodernă (contemporană), bazată pe cunoaștere.

The two concepts define a different reality in terms of reflected content and type of knowledge, promoted epistemologically. Their association requires highlighting their specific dimensions, pedagogical and psychological, as approached from a distinct as well as complimentary perspective. Pedagogically, the connection between education and identity highlights the importance of the formation/self-formation of a learner’s (student’s) self-consciousness, as the pedagogical and psychological premise for achieving the qualitative leap from education to self-education – the main direction of education development in postmodern (contemporary) knowledge-based society

Cuvinte-cheie
educaţie, identitate, conştiinţă, conştiinţa de sine, autoeducaţie,

education, identity, consciousness, Self-awareness, self-education