Demonstrația – metodă de eficientizare a învățării inter- și transdisciplinare la lecțiile de biologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
572 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 13:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:57 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Științe biologice în general (3591)
SM ISO690:2012
ŢIGANAŞ, Odetta. Demonstrația – metodă de eficientizare a învățării inter- și transdisciplinare la lecțiile de biologie. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).: Implementarea inter/transdisciplinaritații în procesul de predare-învățare a fizicii și științelor tehnice (concept STEAM). Integrarea STEAM în procesul de studiere a biologiei, chimiei și geografiei, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 183-188. ISBN 978-9975-76-358-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).
Vol.2, 2021
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)."
Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021

Demonstrația – metodă de eficientizare a învățării inter- și transdisciplinare la lecțiile de biologie

CZU: 37.015:57

Pag. 183-188

Ţiganaş Odetta12
 
1 Liceul Teoretic „Spiru Haret”, mun. Chişinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 15 noiembrie 2021


Rezumat

Tendința de organizare inter și transdisciplinară a conținuturilor educaționale reprezintă o constantă a politicii curriculare din ultimile decenii. Disciplinele școlare nu mai sunt axate pe transmitea de teorii științifice, ci sunt ca furnizoare de situații și de experiențe de învățare și formare a competențelor. Transdisciplinaritatea fundamentează învățarea pe realitate, favorizează viziunea globală, transferul cunoștințelor și competențelor în contexte diverse de viață. Acest transfer se poate realiza într-un demers didactic bine proiectat bazat pe utilizarea de metode participative, una dintre care este demonstrația.

The tendency of inter and transdisciplinary organization of educational contents is a constant of the curricular policy of the last decades. School subjects are no longer focused on the transmission of scientific theories, but as providers of situations and experiences of learning and training skills. Transdisciplinarity bases learning on reality, favors the global vision, the transfer of knowledge and skills in various life contexts. This transfer can be done in a well-designed didactic approach based on the use of participatory methods, one of which is the demonstration.

Cuvinte-cheie
metodă, transdisciplinaritate, demonstrație, harta conceptuală, desen, model.,

Method, transdisciplinarity, demonstration, mind-map, drawing, model