Condiții pedagogice ale dezvoltării echilibrului emoțional la elevii claselor primare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
423 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 20:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.032:159.942 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2095)
Psihologie (3475)
SM ISO690:2012
STOENICĂ, Ionica-Luminița. Condiții pedagogice ale dezvoltării echilibrului emoțional la elevii claselor primare. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 2(48), pp. 32-37. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p32-37
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(48) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Condiții pedagogice ale dezvoltării echilibrului emoțional la elevii claselor primare

Pedagogical Conditions for the Development of Emotional Balance in Primary School Students

DOI:https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p32-37
CZU: 373.3.032:159.942

Pag. 32-37

Stoenică Ionica-Luminița12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială nr. 279, București
 
 
Disponibil în IBN: 17 septembrie 2021


Rezumat

Conceptul de „condiții pedagogice”, în contextul dezvoltării la elevii claselor primare a echilibrului emoțional, definește ansamblul factorilor afectivi, motivaționali, volitiv-caracteriali și cognitivi care susțin echilibrul emoțional al elevilor, constituind un triunghi formativ construit la nivelul interdependenței necesare între: b) eficiența personală afectivă stabilizată la nivel de sentiment superior față de învățare; c) stima de sine dobândită în context formal, nonformal și informal. Toate acestea au ca produs calitativ superior formarea-dezvoltarea inteligenței emoționale a elevilor, aflată în strânsă legătură funcțională și structurală cu nivelul de cultură emoțională al profesorului în general și al profesorului de la învățământul primar, în mod special.

The concept of pedagogical conditions, in the context of the development of emotional balance with primary school students, defines the set of affective, motivational, volitional-characteristic and cognitive factors that support students’ emotional balance within a formative triangle built on the necessary interpenetration between: a) student’s optimism as a psyhological state favorabile to healthy and successful school behavior, b) personal affective efficiency, established at a level of feeling superior to learning; c) self-esteem, acquired in a fomal and non-formal context, but also in an informal. All these have as a superior quality product the formation and development of the emotional intelligence of the students, which is in close functional and structural connection with the emotional culture of the teacher, in general and of the teacher from primary education, in particular.

Cuvinte-cheie
echilibru emoţional, factori psihologici, condiții pedagogice, Inteligenţa emoţională,

emotional balance, psychological factors, pedagogical conditions, emotional intelligence