Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
438 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 20:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.032:159.942 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Psihologie (3483) |
SM ISO690:2012 STOENICĂ, Ionica-Luminița. Condiții pedagogice ale dezvoltării echilibrului emoțional la elevii claselor primare. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 2(48), pp. 32-37. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p32-37 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 2(48) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p32-37 | ||||||
CZU: 373.3.032:159.942 | ||||||
Pag. 32-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul de „condiții pedagogice”, în contextul dezvoltării la elevii claselor primare a echilibrului emoțional, definește ansamblul factorilor afectivi, motivaționali, volitiv-caracteriali și cognitivi care susțin echilibrul emoțional al elevilor, constituind un triunghi formativ construit la nivelul interdependenței necesare între: b) eficiența personală afectivă stabilizată la nivel de sentiment superior față de învățare; c) stima de sine dobândită în context formal, nonformal și informal. Toate acestea au ca produs calitativ superior formarea-dezvoltarea inteligenței emoționale a elevilor, aflată în strânsă legătură funcțională și structurală cu nivelul de cultură emoțională al profesorului în general și al profesorului de la învățământul primar, în mod special. |
||||||
Cuvinte-cheie echilibru emoţional, factori psihologici, condiții pedagogice, Inteligenţa emoţională, emotional balance, psychological factors, pedagogical conditions, emotional intelligence |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.46727/jshs.2021.v48.i2.p32-37</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Stoenică, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Condiții pedagogice ale dezvoltării echilibrului emoțional la elevii claselor primare</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0119</relatedIdentifier> <subjects> <subject>echilibru emoţional</subject> <subject>factori psihologici</subject> <subject>condiții pedagogice</subject> <subject>Inteligenţa emoţională</subject> <subject>emotional balance</subject> <subject>psychological factors</subject> <subject>pedagogical conditions</subject> <subject>emotional intelligence</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>373.3.032:159.942</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-09-15</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Conceptul de „condiții pedagogice”, în contextul dezvoltării la elevii claselor primare a echilibrului emoțional, definește ansamblul factorilor afectivi, motivaționali, volitiv-caracteriali și cognitivi care susțin echilibrul emoțional al elevilor, constituind un triunghi formativ construit la nivelul interdependenței necesare între: b) eficiența personală afectivă stabilizată la nivel de sentiment superior față de învățare; c) stima de sine dobândită în context formal, nonformal și informal. Toate acestea au ca produs calitativ superior formarea-dezvoltarea inteligenței emoționale a elevilor, aflată în strânsă legătură funcțională și structurală cu nivelul de cultură emoțională al profesorului în general și al profesorului de la învățământul primar, în mod special.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The concept of pedagogical conditions, in the context of the development of emotional balance with primary school students, defines the set of affective, motivational, volitional-characteristic and cognitive factors that support students’ emotional balance within a formative triangle built on the necessary interpenetration between: a) student’s optimism as a psyhological state favorabile to healthy and successful school behavior, b) personal affective efficiency, established at a level of feeling superior to learning; c) self-esteem, acquired in a fomal and non-formal context, but also in an informal. All these have as a superior quality product the formation and development of the emotional intelligence of the students, which is in close functional and structural connection with the emotional culture of the teacher, in general and of the teacher from primary education, in particular.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>