Articolul precedent |
Articolul urmator |
591 58 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-28 07:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.14.025 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2669) |
SM ISO690:2012 VERDEŞ, Tatiana. Rolul strategiilor didactice interactive în eficientizarea procesului universitar de predare-învăţare-evaluare. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 221-224. ISBN 978-9975-56-604-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 3, 2018 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.14.025 | ||||||
Pag. 221-224 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the context of the evolution of the science of education in the direction of constructivism, the transition from the normative model to the interpretative and interactive one is obvious. Focusing on learners, on their needs, on their interests and aspirations, requires an innovative approach to the educational process in which the teacher becomes a facilitator, an organizer, a mediator of the learning activity. Interactive strategies offer multiple possibilities for capitalizing on the cognitive, emotional and acting resources of students, involving them in their own training through actions, applications, research, experimentation, etc. Harmonizing the educational process through non-formal and informal learning optimizes the training process as a functional way of making the teaching-learning-evaluation process more efficient and effective. |
||||||
Cuvinte-cheie didactic strategies, university educational process, student focus, collaboration, efficiency |
||||||
|