Rolul strategiilor didactice interactive în eficientizarea procesului universitar de predare-învăţare-evaluare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
542 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 13:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14.025 (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
SM ISO690:2012
VERDEŞ, Tatiana. Rolul strategiilor didactice interactive în eficientizarea procesului universitar de predare-învăţare-evaluare. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 221-224. ISBN 978-9975-56-604-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 3, 2018
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018

Rolul strategiilor didactice interactive în eficientizarea procesului universitar de predare-învăţare-evaluare

CZU: 378.14.025

Pag. 221-224

Verdeş Tatiana
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

In the context of the evolution of the science of education in the direction of constructivism, the transition from the normative model to the interpretative and interactive one is obvious. Focusing on learners, on their needs, on their interests and aspirations, requires an innovative approach to the educational process in which the teacher becomes a facilitator, an organizer, a mediator of the learning activity. Interactive strategies offer multiple possibilities for capitalizing on the cognitive, emotional and acting resources of students, involving them in their own training through actions, applications, research, experimentation, etc. Harmonizing the educational process through non-formal and informal learning optimizes the training process as a functional way of making the teaching-learning-evaluation process more efficient and effective.



Cuvinte-cheie
didactic strategies, university educational process, student focus, collaboration, efficiency