Patrimoniu şi educaţie: de la viziune la acţiune. Studiu de caz: Cărbuna – localitatea unde patrimoniul cultural este pus în valoare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
536 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-27 16:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:008 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Civilizație. Cultură. Progres (820)
SM ISO690:2012
SOLOVEI, Rodica, ZAGORODNIUC, Alina. Patrimoniu şi educaţie: de la viziune la acţiune. Studiu de caz: Cărbuna – localitatea unde patrimoniul cultural este pus în valoare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 1(125), pp. 40-47. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560630
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(125) / 2021 / ISSN 1810-6455

Patrimoniu şi educaţie: de la viziune la acţiune. Studiu de caz: Cărbuna – localitatea unde patrimoniul cultural este pus în valoare

Heritage and Education: from Vision to Action. Case Study: Cărbuna – the Community Where Cultural Heritage Is Highlighted

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560630
CZU: 37.015:008

Pag. 40-47

Solovei Rodica1, Zagorodniuc Alina2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Asociația Obtească Proiectul Casa Mare
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2021


Rezumat

Articolul actualizează unele delimitări conceptuale privind patrimoniul, patrimoniul cultural şi educaţia pentru Alina ZAGORODNIUC master în expertiză socială, Asociația Obștească Proiectul Casa Mare patrimoniu. Este argumentat faptul că repunerea în valoare pe plan internaţional, dar şi naţional, a patrimoniului cultural şi a rolului acestuia în viitorul societăţii este un imperativ al timpului. În articol se face o analiză a curricula disciplinelor şcolare “Istoria românilor şi universală” şi “Descoperă Moldova” din perspectiva educaţiei pentru patrimoniu, evidenţiindu-se unele oportunităţi de valorificare a componentelor patrimoniului cultural în procesul educaţional. De asemenea, sunt prezentate pe larg bunele practici în promovarea şi valorificarea patrimoniului cultural din localitatea Cărbuna, raionul Ialoveni, specificându-se rolul şcolii în acest proces.

The article reviews certain conceptual outlines of heritage, cultural heritage, and heritage education. It argues that the revitalization of cultural heritage and of its role in the future of society, in a national and international context, is an imperative of our time. The article analyses the curricula of such disciplines as Romanian and Universal History and Discover Moldova from the perspective of heritage education. Moreover, it discusses opportunities of valorizing components of the cultural heritage in the educational process. Additionally, it presents a number of best practices in the promotion and development of cultural heritage in the Cărbuna village, Ialoveni district, including the role of the school in this process

Cuvinte-cheie
patrimoniu, patrimoniu cultural, educaţie pentru patrimoniu, curriculum, proces educaţional,

heritage, cultural heritage, heritage education, curriculum, educational process