Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
536 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-27 16:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:008 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
Civilizație. Cultură. Progres (820) |
SM ISO690:2012 SOLOVEI, Rodica, ZAGORODNIUC, Alina. Patrimoniu şi educaţie: de la viziune la acţiune. Studiu de caz: Cărbuna – localitatea unde patrimoniul cultural este pus în valoare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 1(125), pp. 40-47. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560630 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(125) / 2021 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560630 | ||||||
CZU: 37.015:008 | ||||||
Pag. 40-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul actualizează unele delimitări conceptuale privind patrimoniul, patrimoniul cultural şi educaţia pentru Alina ZAGORODNIUC master în expertiză socială, Asociația Obștească Proiectul Casa Mare patrimoniu. Este argumentat faptul că repunerea în valoare pe plan internaţional, dar şi naţional, a patrimoniului cultural şi a rolului acestuia în viitorul societăţii este un imperativ al timpului. În articol se face o analiză a curricula disciplinelor şcolare “Istoria românilor şi universală” şi “Descoperă Moldova” din perspectiva educaţiei pentru patrimoniu, evidenţiindu-se unele oportunităţi de valorificare a componentelor patrimoniului cultural în procesul educaţional. De asemenea, sunt prezentate pe larg bunele practici în promovarea şi valorificarea patrimoniului cultural din localitatea Cărbuna, raionul Ialoveni, specificându-se rolul şcolii în acest proces. |
||||||
Cuvinte-cheie patrimoniu, patrimoniu cultural, educaţie pentru patrimoniu, curriculum, proces educaţional, heritage, cultural heritage, heritage education, curriculum, educational process |
||||||
|