Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
375 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-23 09:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`42 (61) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
SM ISO690:2012 ENI, Mihaela. Model de analiză informațională a discursului științific. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2020, nr. 10(140), pp. 117-120. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4475363 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 10(140) / 2020 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4475363 | ||||||
CZU: 81`42 | ||||||
Pag. 117-120 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol ne-am propus să identificăm motivul pentru care se urmărește segmentarea informațională a unui discurs. Ca subiect pentru analiză se propune a fi utilizat discursul fostului președinte al Republicii Moldova, Nicolae Timofti, susținut cu ocazia Zilei Limbii Române. Segmentarea informațională a unui text/discurs presupune divizarea conținutului în temă și remă, tema fiind informația cunoscută, iar rema – informația necunocută, nouă. Pentru ca discursul să fie organizat coerent și coeziv, acesta trebuie să respecte structura informațională; astfel, informația trebuie să fie prezentată de la cunoscut (temă) spre necunoscut (remă). În discursul analizat observăm respectarea structurii informaționale a discursului, mesajul fiind construit pe principiul segmentării temă-remă, fapt ce a determinat accesibili-tatea recepționării mesajului transmis. |
||||||
Cuvinte-cheie vorbire, text, structură informațională, temă, remă, speech, text, informational structure, theme, rheme |
||||||
|