Formarea și evaluarea competențelor specifice în cadrul studierii disciplinelor filosofice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
442 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 05:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.026:1 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4597)
SM ISO690:2012
INGLIS, Iulia. Formarea și evaluarea competențelor specifice în cadrul studierii disciplinelor filosofice. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 72-73. ISBN 978-9975-152-62-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 4-a, 2020
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020

Formarea și evaluarea competențelor specifice în cadrul studierii disciplinelor filosofice

Training and evaluation of specific competences in the study of philosophical disciplines

CZU: 37.026:1

Pag. 72-73

Inglis Iulia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2021


Rezumat

Formarea profilului moral-civic la elevi se bazează pe procesul complex și dinamic de formare a conștiinței morale și a conduitei moral-civice. Prin conștiință morală înțelegem sistemul de reprezentări, noțiuni, credințe și atitudini care reflectă principiile morale, civice, normele și valorile unei societăți democratice. Conduita morală include activitatea desfășurată de elevi, faptele și acțiunile lor apreciate în ceea ce privește normele și valorile morale. Acest proces complex se caracterizează mai întâi printr-o componentă cognitivă, o latură afectivă și volitivă și, în cele din urmă, în termeni practici, componenta comportamentală care focalizează și subordonează toate celelalte componente. Rolul decisiv în coeziune, într-o structură unitară a acestor componente, revine profesorului care, prin competență și tact, valorifică permanent prin lecțiile de filosofie situațiile concrete de viață ale elevilor. Principiile didactice sunt norme sau legi generale ce ghidează procesul educațional și îi conferă un sens funcțional, garantând realizarea obiectivelor pe care profesorul le urmărește prin lecție, precum și formarea competențelor specifice acestui domeniu de studiu. Principiile didactice oferă cadrul general al funcționării optime a educației.

The formation of the moral-civic profile in students is based on the complex and dynamic process of formation of moral consciousness and moral-civic conduct. By moral conscience, we mean the system of representations, notions, beliefs, and attitudes that reflect the moral, civic principles, norms, and values of a democratic society. Moral conduct includes the activity carried out by students, their deeds and actions appreciated in terms of moral norms and values. This complex process is characterized first by a cognitive component, an affective and volitional side and, finally, in practical terms, the behavioral component that focuses and subordinates all other components. The decisive role in the cohesion in a unitary structure of these components belongs to the teacher, who through competence and tact permanently capitalizes through the philosophy lessons the concrete life situations of the students. The didactic principles are general norms or laws that guide the educational process and give it a functional meaning, guaranteeing the achievement of the objectives that the teacher pursues through the lesson, as well as the formation of the competences specific to this field of study. The didactic principles provide the general framework of the optimal functioning of education.

Cuvinte-cheie
epistemologia, competenţe specifice, metodologie, didactică, principii pedagogige, discipline filosofice,

epistemology, specific skills, methodology, didactics, pedagogical principles, philosophical disciplines