Articolul precedent |
Articolul urmator |
571 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-04 15:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036 (250) |
Educație (14518) |
SM ISO690:2012 MELNIC, Natalia. Dimensiunea psihologică a educaţiei artistice. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 136-139. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.7, Partea 2, 2020 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 5 iunie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036 | ||||||
Pag. 136-139 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Formarea atitudinii faţă de artă şi, prin ea, a atitudinii faţă de lucruri, de oameni, de relaţiile cu oamenii, faţă de valori, faţă de viaţă în general, consitutie unul dintre obiectivele de primă importanţă. Emoțiile și sentimentele ca reacții față de fenomenele care le provoacă, pot trezi în fiecare om sensibilitaea estetică, ducând la aprecieri fie pozitive fie negative. În practica pedagogică am sesizat că unul din momentele când elevii își deschid sufletul este cel al întâlnirii lor cu creația estetică. Prin contactul elevi – opera de artă, ei înțeleg cât de important este să ai o cultură artistică, estetică și să o apreciezi. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, valoare, artă, dezvoltare morală, psihologică, education, value, art, moral, psychological development |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-116574</cfResPublId> <cfResPublDate>2020</cfResPublDate> <cfVol>Vol.7, Partea 2</cfVol> <cfStartPage>136</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-88-060-2</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/116574</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Dimensiunea psihologică a educaţiei artistice</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>educaţie; valoare; artă; dezvoltare morală; psihologică; education; value; art; moral; psychological development</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Formarea atitudinii faţă de artă şi, prin ea, a atitudinii faţă de lucruri, de oameni, de relaţiile cu oamenii, faţă de valori, faţă de viaţă în general, consitutie unul dintre obiectivele de primă importanţă. Emoțiile și sentimentele ca reacții față de fenomenele care le provoacă, pot trezi în fiecare om sensibilitaea estetică, ducând la aprecieri fie pozitive fie negative. În practica pedagogică am sesizat că unul din momentele când elevii își deschid sufletul este cel al întâlnirii lor cu creația estetică. Prin contactul elevi – opera de artă, ei înțeleg cât de important este să ai o cultură artistică, estetică și să o apreciezi.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The formation of the attitude towards art and, through it, the attitude towards things, towards people, towards relationships with people, towards values, towards life in general, constitutes one of the objectives of primary importance. Emotions and feelings as reactions to the phenomena that cause them, can awaken in every man aesthetic sensitivity, leading to either positive or negative appreciations. In pedagogical practice I noticed that one of the moments when students open their soul is that of their encounter with aesthetic creation. Through the contact of students with the work of art, they understand how important it is to have an artistic, aesthetic culture and appreciate it.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-46859</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-46859</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-46859-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Melnic</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Natalia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>