Incertitudinea unor prevederi din Codul administrativ al Republicii Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1030 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 15:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.9(478) (34)
Drept administrativ (1224)
SM ISO690:2012
BALMUŞ, Victor, FRUNZĂ, Iurie. Incertitudinea unor prevederi din Codul administrativ al Republicii Moldova. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2019, nr. 3(54), pp. 59-68. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525109
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(54) / 2019 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Incertitudinea unor prevederi din Codul administrativ al Republicii Moldova

Uncertainty of some provisions of the Administrative Code of the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3525109
CZU: 342.9(478)

Pag. 59-68

Balmuş Victor, Frunză Iurie
 
Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice
 
 
Disponibil în IBN: 7 noiembrie 2019


Rezumat

The authors analyze, from the perspective of the three quality criteria – accessibility, predictability and clarity, some provisions of the Administrative Code of the Republic of Moldova and come with arguments that confirm that it is necessary to amend the provisions regarding the administrative procedure, the public authority, the administrative act, the administrative contract, real acts, the principles of the administrative procedure, the participants in the administrative procedure, etc. In particular, the authors sift the provisions of Book IV of the Administrative Code and find the necessity to submit to the constitutionality control the provisions of art. 258 para. (2)-(3) of the Code, which, in their opinion, violates the principles of the state of law, equality, respect for fundamental rights and freedoms (the right to judge the case within a reasonable time, the right of each person to know his rights and duties ), the legality, the quality of the norms of law and, respectively they are incompatible with the provisions of art. 20 para (1), art. 23 para (2) and art. 54 of the Constitution of the Republic of Moldova.

Autorii supun analizei, din perspectiva celor trei criterii de calitate – accesibilitate, previzibilitate şi claritate, unele prevederi din Codul administrativ al Republicii Moldova și vin cu argumente care confirmă că este necesară amendarea dispozițiilor cu privire la procedura administrativă, autoritatea publică, actul administrativ, contractul administrativ, acte reale, principiile procedurii administrative, participanții la procedura administrativă etc. În mod special, autorii analizează prevederile Cărții IV din Codul administrativ și constată necesitatea supunerii controlului constituționalității prevederile art. 258 alin. (2)-(3) din Cod, care, în opinia lor, violează principiile statului de drept, egalității, respectării drepturilor şi libertăților fundamentale (dreptul judecării cauzei într-un termen rezonabil, dreptul fiecărui om de a-şi cunoaște drepturile şi îndatoririle), legalității, calității normelor de drept și, respectiv, sunt incompatibile cu prevederile art. 20 alin. (1), art. 23 alin. (2) și art. 54 din Constituția Republicii Moldova

Cuvinte-cheie
quality criteria, accessibility, predictability, clarity, administrative procedure, public authority, administrative act, fundamental rights and freedoms, reasonable time, legality,

criterii de calitate, accesibilitate, previzibilitate, claritate, procedura administrativă, autoritatea publică, actul administrativ, drepturile şi libertățile fundamentale, termen rezonabil, legalitate