Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-07 15:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.548-053.6 (2) |
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (480) |
![]() CHIRA, Aliona. Valorificarea capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2018, nr. 2(177), pp. 136-146. ISSN 1957-2294. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice | ||||||
Numărul 2(177) / 2018 / ISSN 1957-2294 | ||||||
|
||||||
CZU: 331.548-053.6 | ||||||
Pag. 136-146 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol se focusează pe explorarea dificultăţilor în procesul de valorificare a capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii. Premisa de la care s-a plecat a constituit incertitudinea asupra calităţii potenţialului profesional al tinerilor dobândit în procesul de studii, atât din partea angajatorilor, cât și din partea tinerilor aflaţi în perioada iniţială a angajării în câmpul muncii. Principalele constatări ale studiului scot în evidenţă faptul că atât tinerii, cât și instituţiile de învăţământ și angajatorii sunt tributari la capitolul valorificarea capitalului profesional al tinerilor. Tinerii nu decid asupra traseului de formare profesională în conformitate cu posbilitatea de angajare în perspectivă, ceea ce determină angajarea lor în câmpul muncii neconformă specializării și gradului de calificare deţinut, datorită existenţei unui surplus de specialiști în anumite domenii. Angajatorii reclamă instituţiilor de învăţământ că pregătesc specialiștii la un nivel mai mult teoretic, iar stagiul de mentorat pe care-l oferă ei nu poate substitui pregătirea profesională de înaltă calificare pe care o presupun studiile superioare. |
||||||
Cuvinte-cheie capital profesional, piața forței de muncă., competențe, nivel de instruire, ocupaţie |
||||||
|