Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
884 77 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 14:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.548-053.6 (2) |
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (470) |
SM ISO690:2012 CHIRA, Aliona. Valorificarea capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2018, nr. 2(177), pp. 136-146. ISSN 1957-2294. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice | ||||||
Numărul 2(177) / 2018 / ISSN 1957-2294 | ||||||
|
||||||
CZU: 331.548-053.6 | ||||||
Pag. 136-146 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol se focusează pe explorarea dificultăţilor în procesul de valorificare a capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii. Premisa de la care s-a plecat a constituit incertitudinea asupra calităţii potenţialului profesional al tinerilor dobândit în procesul de studii, atât din partea angajatorilor, cât și din partea tinerilor aflaţi în perioada iniţială a angajării în câmpul muncii. Principalele constatări ale studiului scot în evidenţă faptul că atât tinerii, cât și instituţiile de învăţământ și angajatorii sunt tributari la capitolul valorificarea capitalului profesional al tinerilor. Tinerii nu decid asupra traseului de formare profesională în conformitate cu posbilitatea de angajare în perspectivă, ceea ce determină angajarea lor în câmpul muncii neconformă specializării și gradului de calificare deţinut, datorită existenţei unui surplus de specialiști în anumite domenii. Angajatorii reclamă instituţiilor de învăţământ că pregătesc specialiștii la un nivel mai mult teoretic, iar stagiul de mentorat pe care-l oferă ei nu poate substitui pregătirea profesională de înaltă calificare pe care o presupun studiile superioare. |
||||||
Cuvinte-cheie capital profesional, nivel de instruire, piața forței de muncă., competențe, ocupaţie |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Chira, A.</dc:creator> <dc:date>2018-11-19</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p><em>Acest articol se focusează pe explorarea dificultăţilor în procesul de valorificare a capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii. Premisa de la care s-a plecat a constituit incertitudinea asupra calităţii potenţialului profesional al tinerilor dobândit în procesul de studii, atât din partea angajatorilor, cât și din partea tinerilor aflaţi în perioada iniţială a angajării în câmpul muncii. Principalele constatări ale studiului scot în evidenţă faptul că atât tinerii, cât și instituţiile de învăţământ și angajatorii sunt tributari la capitolul valorificarea capitalului profesional al tinerilor. Tinerii nu decid asupra traseului de formare profesională în conformitate cu posbilitatea de angajare în perspectivă, ceea ce determină angajarea lor în câmpul muncii neconformă specializării și gradului de calificare deţinut, datorită existenţei unui surplus de specialiști în anumite domenii. Angajatorii reclamă instituţiilor de învăţământ că pregătesc specialiștii la un nivel mai mult teoretic, iar stagiul de mentorat pe care-l oferă ei nu poate substitui pregătirea profesională de înaltă calificare pe care o presupun studiile superioare.</em></p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p><em>This article focuses on exploring the difficulties in harnessing the professional capital of young people in the context of their insertion into the labour market. The premise from which was left was the uncertainty about the quality of the young people’s professional potential acquired in the process of study, both on the part of the employers and of the young people in the initial period of their employment. The main findings of the study highlight the fact that young people, as well as educational institutions and employers, are tributary to the harnessing of young people’s professional capital. Young people do not decide on the training path according to their employability in perspective, which determines their employment in the labour market, which does not correspond to the specialization and the degree of qualification, due to the surplus of specialists in certain fields. Employers require educational institutions to train specialists at a more theoretical level, and the mentoring period they offer cannot substitute for the highly qualified vocational training required by higher education</em></p></dc:description> <dc:source>Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice 177 (2) 136-146</dc:source> <dc:subject>capital profesional</dc:subject> <dc:subject>competențe</dc:subject> <dc:subject>nivel de instruire</dc:subject> <dc:subject>ocupaţie</dc:subject> <dc:subject>piața forței de muncă.</dc:subject> <dc:title>Valorificarea capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>