Valorificarea capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
864 77
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 14:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.548-053.6 (2)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (464)
SM ISO690:2012
CHIRA, Aliona. Valorificarea capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2018, nr. 2(177), pp. 136-146. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 2(177) / 2018 / ISSN 1957-2294

Valorificarea capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii

The harnessing of the professional capital of young people in the context of the labour market insertion

CZU: 331.548-053.6

Pag. 136-146

Chira Aliona
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2018


Rezumat

Acest articol se focusează pe explorarea dificultăţilor în procesul de valorificare a capitalului profesional al tinerilor în contextul inserţiei pe piaţa muncii. Premisa de la care s-a plecat a constituit incertitudinea asupra calităţii potenţialului profesional al tinerilor dobândit în procesul de studii, atât din partea angajatorilor, cât și din partea tinerilor aflaţi în perioada iniţială a angajării în câmpul muncii. Principalele constatări ale studiului scot în evidenţă faptul că atât tinerii, cât și instituţiile de învăţământ și angajatorii sunt tributari la capitolul valorificarea capitalului profesional al tinerilor. Tinerii nu decid asupra traseului de formare profesională în conformitate cu posbilitatea de angajare în perspectivă, ceea ce determină angajarea lor în câmpul muncii neconformă specializării și gradului de calificare deţinut, datorită existenţei unui surplus de specialiști în anumite domenii. Angajatorii reclamă instituţiilor de învăţământ că pregătesc specialiștii la un nivel mai mult teoretic, iar stagiul de mentorat pe care-l oferă ei nu poate substitui pregătirea profesională de înaltă calificare pe care o presupun studiile superioare.

This article focuses on exploring the difficulties in harnessing the professional capital of young people in the context of their insertion into the labour market. The premise from which was left was the uncertainty about the quality of the young people’s professional potential acquired in the process of study, both on the part of the employers and of the young people in the initial period of their employment. The main findings of the study highlight the fact that young people, as well as educational institutions and employers, are tributary to the harnessing of young people’s professional capital. Young people do not decide on the training path according to their employability in perspective, which determines their employment in the labour market, which does not correspond to the specialization and the degree of qualification, due to the surplus of specialists in certain fields. Employers require educational institutions to train specialists at a more theoretical level, and the mentoring period they offer cannot substitute for the highly qualified vocational training required by higher education

Cuvinte-cheie
capital profesional, nivel de instruire, piața forței de muncă.,

competențe, ocupaţie