Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1054 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 19:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
327.58+343.43(478) (1) |
Blocuri internaționale. (215) |
Infracțiuni împortiva libertăților fundamentale, împotriva drepturilor omului (209) |
SM ISO690:2012 OLEINIC, Ludmila, PASAT, Aurel-Octavian. The legal framework and institutional action against trafficking in human beings in Moldova. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2016, nr. 1(9), pp. 41-50. ISSN 1857-4440. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relaţii internaţionale. Plus | |||||||
Numărul 1(9) / 2016 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393 | |||||||
|
|||||||
CZU: 327.58+343.43(478) | |||||||
Pag. 41-50 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Obiectivul prim al Republicii Moldova privind traficul de fiinţe umane constă în prevenirea şi combaterea acestui flagel, protejarea victimelor traficului, urmărirea traficaţilor şi promovarea coordonării acţiunilor naţionale şi a cooperării internaţionale în domeniu. În acest sens, se ia în considerare cadrul legal şi politica naţională în domeniul luptei împotriva traficului de fiinţe umane existente în ţară care fac referinţă la legile în domeniu şi Planul naţional pentru combaterea traficului de fiinţe umane. Cadrul instituţional de acţiune împotriva traficului de fiinţe umane include principalele instituţii, precum Comitetul Naţional pentru Combaterea Traficului de Fiinţe Umane, Centrul pentru Combaterea Traficului de Persoane, Comisiile Teritoriale pentru combaterea traficului de fiinţe umane, Echipele Multidisciplinare, Organizaţii internaţionale şi ONG-urile, Sistemul Naţional de Referire pentru protecţia şi asistenţa victimelor şi potenţialelor victime ale traficului de fiinţe umane. Autorităţile Republicii Moldova continuă consolidarea eforturilor pentru a asigura funcţionarea eficientă şi creşterea coordonării tuturor organelor publice implicate în implementarea măsurilor anti-trafic la nivel naţional şi local. Un alt efort ce se merită de consolidat constă în continuarea activităţii ONG-urilor active în domeniul combaterii traficului de fiinţe umane în Republica Moldova, oferindu-se posibilitatea de a participa la procesul decizional şi adoptarea măsurilor concrete pentru a îmbunătăţi cooperarea şi comunicarea între poliţie şi ONG-uri la nivel local, în special în ceea ce priveşte identificarea victimelor traficului de persoane. |
|||||||
Cuvinte-cheie cadrul legal, Planul Naţional pentru combaterea traficului de fiinţe umane, Comitetul Naţional pentru combaterea traficului de fiinţe umane, Centrul pentru Combaterea Traficului de Persoane, Comisii teritoriale pentru combaterea traficului de fiinţe umane, Sistemul naţional de referire pentru asistenţa şi protecţia victimelor şi potenţialelor victime ale traficului de fiinţe umane |
|||||||
|