Reflecţii conceptuale asupra noţiunii de propagandă: istorie şi actualitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
984 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
32.019.5(091) (2)
Politică (2937)
SM ISO690:2012
ROŞCA, Simion. Reflecţii conceptuale asupra noţiunii de propagandă: istorie şi actualitate. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2016, nr. 1(9), pp. 51-67. ISSN 1857-4440.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 1(9) / 2016 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

Reflecţii conceptuale asupra noţiunii de propagandă: istorie şi actualitate
CZU: 32.019.5(091)

Pag. 51-67

Roşca Simion
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2016


Rezumat

Studiul face o analiză a fenomenului propagandei. Mai întâi se descrie evoluţia fenomenului: apariţia primilor propagandişti în persoana lui Henric al VIII-lea care a fost primul planificator al unor campanii deliberate de propagandă politică sponsorizate de stat; apoi crearea primei instituţii oficiale scopul principal al căreia este propagandistic; după care înfiinţarea în Alsacia a asociaţiei “Propaganda” - prima apariţie modernă a propagandei; ca mai apoi, la rândul său, Napoleon să construiască primul stat bazat pe propagandă oficială. În al doilea rând, se analizează aspectele teoretice ale fenomenului propagandistic, tipurile majore ale propagandei, precum şi prezenţa acestui fenomen în viaţa politică şi socială contemporană.

The study analyzes the phenomenon of propaganda. Firstly, it describes the evolution of the phenomenon: the emergence of the first propagandists in the person of Henry VIII, who was the first planner of deliberate campaign of state sponsored political propaganda; then the creation of the first official institutions, the main purpose of which was propaganda; after that the establishment of the association “Propaganda” in Alsace - the first appearance of modern propaganda; and then, in his turn, Napoleon built the first state based on official propaganda. Secondly, it considers the theoretical aspects of the propaganda phenomenon, propaganda’s major types and the presence of this phenomenon in contemporary political and social life.

Cuvinte-cheie
propaganda,

fenomenul propagandei, tipuri de propagandă, noţiunea şi conceptul de propagandă, modelul propagandistic, forme de propagandă