Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
984 67 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 16:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
32.019.5(091) (2) |
Politică (2937) |
SM ISO690:2012 ROŞCA, Simion. Reflecţii conceptuale asupra noţiunii de propagandă: istorie şi actualitate. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2016, nr. 1(9), pp. 51-67. ISSN 1857-4440. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relaţii internaţionale. Plus | |||||||
Numărul 1(9) / 2016 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393 | |||||||
|
|||||||
CZU: 32.019.5(091) | |||||||
Pag. 51-67 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Studiul face o analiză a fenomenului propagandei. Mai întâi se descrie evoluţia fenomenului: apariţia primilor propagandişti în persoana lui Henric al VIII-lea care a fost primul planificator al unor campanii deliberate de propagandă politică sponsorizate de stat; apoi crearea primei instituţii oficiale scopul principal al căreia este propagandistic; după care înfiinţarea în Alsacia a asociaţiei “Propaganda” - prima apariţie modernă a propagandei; ca mai apoi, la rândul său, Napoleon să construiască primul stat bazat pe propagandă oficială. În al doilea rând, se analizează aspectele teoretice ale fenomenului propagandistic, tipurile majore ale propagandei, precum şi prezenţa acestui fenomen în viaţa politică şi socială contemporană. |
|||||||
Cuvinte-cheie propaganda, fenomenul propagandei, tipuri de propagandă, noţiunea şi conceptul de propagandă, modelul propagandistic, forme de propagandă |
|||||||
|