Integrarea şi incluziunea elevilor cu CES: abordări teoretice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
64 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-20 13:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.091 (11)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656)
SM ISO690:2012
CHEIA, Florin. Integrarea şi incluziunea elevilor cu CES: abordări teoretice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 30-33. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11052672
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Integrarea şi incluziunea elevilor cu CES: abordări teoretice

The Integration and Inclusion SEN Students: Theoretical Approaches).

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.11052672
CZU: 376.091

Pag. 30-33

Cheia Florin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Problematica instruirii elevilor cu CES reprezintă o preocupare constantă a pedagogilor, în literatura de specialitate utilizându-se o serie de concepte precum educația integrată, educația incluzivă, școala incluzivă și incluziunea școlară. Integrarea presupune acțiuni pentru sprijinirea populației marginalizate în raport cu standardele și condițiile din grupul social dominant, iar incluziunea se exprimă prin valorificarea diversității și conștientizarea necesității de a găsi soluții pentru nevoile unor tipuri diferite de elevi. Clarificarea conceptuală evidențiază aspectele importante ce vizează incluziunea în sistemul educațional, precum și politicile actuale, reglementate de legi, și asigurarea unui cadru adecvat care să favorizeze egalizarea șanselor pentru elevii cu CES.

The education of SEN students is a constant concern for educators, and a number of concepts have been developed in order to describe various approaches in this respect, such as integrated education, inclusive education, inclusive schools, and school inclusion. Through integration action is taken to support the marginalized population in relation to the standards and conditions of the dominant social group, while inclusion is expressed through capitalizing on diversity and awareness in order to find solutions for the needs of different types of students. A clarification of concepts and terminology highlights the important aspects related to inclusion in the educational system, as well as to the current policies regulated by laws and to the provision of an adequate framework that favors the equalization of opportunities for SEN students.

Cuvinte-cheie
elevi cu CES, instruire individualizată, școala incluzivă, curriculum adaptat,

SEN students, individualized instruction, inclusive school, adapted curriculum