Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
67 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-20 13:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.091 (13) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (658) |
SM ISO690:2012 CHEIA, Florin. Integrarea şi incluziunea elevilor cu CES: abordări teoretice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 30-33. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11052672 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.11052672 | ||||||
CZU: 376.091 | ||||||
Pag. 30-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problematica instruirii elevilor cu CES reprezintă o preocupare constantă a pedagogilor, în literatura de specialitate utilizându-se o serie de concepte precum educația integrată, educația incluzivă, școala incluzivă și incluziunea școlară. Integrarea presupune acțiuni pentru sprijinirea populației marginalizate în raport cu standardele și condițiile din grupul social dominant, iar incluziunea se exprimă prin valorificarea diversității și conștientizarea necesității de a găsi soluții pentru nevoile unor tipuri diferite de elevi. Clarificarea conceptuală evidențiază aspectele importante ce vizează incluziunea în sistemul educațional, precum și politicile actuale, reglementate de legi, și asigurarea unui cadru adecvat care să favorizeze egalizarea șanselor pentru elevii cu CES. |
||||||
Cuvinte-cheie elevi cu CES, instruire individualizată, școala incluzivă, curriculum adaptat, SEN students, individualized instruction, inclusive school, adapted curriculum |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.11052672</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Cheia, F.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Integrarea şi incluziunea elevilor cu CES: abordări teoretice</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2024</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>elevi cu CES</subject> <subject>instruire individualizată</subject> <subject>școala incluzivă</subject> <subject>curriculum adaptat</subject> <subject>SEN students</subject> <subject>individualized instruction</subject> <subject>inclusive school</subject> <subject>adapted curriculum</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>376.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2024-05-06</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Problematica instruirii elevilor cu CES reprezintă o preocupare constantă a pedagogilor, în literatura de specialitate utilizându-se o serie de concepte precum educația integrată, educația incluzivă, școala incluzivă și incluziunea școlară. Integrarea presupune acțiuni pentru sprijinirea populației marginalizate în raport cu standardele și condițiile din grupul social dominant, iar incluziunea se exprimă prin valorificarea diversității și conștientizarea necesității de a găsi soluții pentru nevoile unor tipuri diferite de elevi. Clarificarea conceptuală evidențiază aspectele importante ce vizează incluziunea în sistemul educațional, precum și politicile actuale, reglementate de legi, și asigurarea unui cadru adecvat care să favorizeze egalizarea șanselor pentru elevii cu CES.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The education of SEN students is a constant concern for educators, and a number of concepts have been developed in order to describe various approaches in this respect, such as integrated education, inclusive education, inclusive schools, and school inclusion. Through integration action is taken to support the marginalized population in relation to the standards and conditions of the dominant social group, while inclusion is expressed through capitalizing on diversity and awareness in order to find solutions for the needs of different types of students. A clarification of concepts and terminology highlights the important aspects related to inclusion in the educational system, as well as to the current policies regulated by laws and to the provision of an adequate framework that favors the equalization of opportunities for SEN students.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>