Instituționalizarea educației nonformale. studiu de caz: CRCT ARTICO
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
69 0
SM ISO690:2012
BOTNAR, Ludmila. Instituționalizarea educației nonformale. studiu de caz: CRCT ARTICO. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 24-35. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe
Ediţia 2, 2024
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe"
2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023

Instituționalizarea educației nonformale. studiu de caz: CRCT ARTICO

Institutionalization of nonformal education. ARTICO case study


Pag. 24-35

Botnar Ludmila12
 
1 Centrul Republican pentru Copii și Tineret ARTICO,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2024


Rezumat

Lucrarea abordează problema instituționalizării educației nonformale pe modelul învățământului extrașcolar. Sunt analizate elementele de management, curriculare și axiologice, aplicate în cadrul Centrului Republican pentru Copii și Tine-ret ARTICO, Chișinău. În societatea contemporană, instituționalizarea educației non-formale reprezintă o necesitate în scopul asigurării formabililor cu niște condiții optime procesului de instruire și socializare, iar formalizarea sau instituționalizarea educației nonformale trebuie realizate cu mare atenție, pentru a nu admite îngrădirea libertății umane, temperarea spiritului creativ și instalarea arbitrului formal.

The paper addresses the issue of the institutionalization of non-formal education on the model of extracurricular education. The management, curricular and axiological elements, applied within the Republican Center for Children and Youth AR-TICO, Chisinau, are analyzed. In contemporary society, the institutionalization of non-formal education is a necessity in order to provide trainees with some optimal conditions for the training and socialization process, and the formalization or institutionalization of non-formal education must be carried out with great care, in order not to allow the restriction of human freedom, the tempering of the creative spirit and the installation of the referee formal.

Cuvinte-cheie
educaţie nonformală, învățământ extrașcolar, Centrul Republican pentru Copii și Tineret, instituţionalizare, valori, curriculum,

non-formal education, extracurricular education, Republican Center for Children and Youth, institutionalization, values, curriculum