Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
104 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 22:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.072.5:37.011.3-051 (1) |
Psihologie (3470) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4015) |
SM ISO690:2012 RACU, Igor. Studiul experimental al empatiei și inteligenței emoționale la cadrele didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 254-262. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_37 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_37 | ||||||
CZU: 159.9.072.5:37.011.3-051 | ||||||
Pag. 254-262 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu teoretico-experimental realizat în vederea cercetării nivelului de manifestare a empatiei și gradul de dezvoltare a inteligenței emoționale la cadrele didactice. În cercetarea constatativă au participat 100 de subiecți selectați ținând cont de două variabile de bază: vârsta (50 de cadre didactice în vârstă de 20/30 de ani și 50 în vârstă de 30/40 de ani) și genul (50 de gen masculin și 50 de gen feminin). S-a demonstrat experimental (inclusiv prin prelucrarea statistică a rezultatelor cantitative) că există diferențe statistic semnificative în gradul de manifestare a empatiei și nivelul dezvoltării inteligenței emoționale în funcție de vârstă (20/30 și 30/40 de ani) și gen (bărbați/femei). |
||||||
Cuvinte-cheie empatie, Inteligenţa emoţională, cadre didactice, vârstă, gen, empathy, emotional intelligence, teachers, age, gender |
||||||
|