Studiul experimental al empatiei și inteligenței emoționale la cadrele didactice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
98 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 22:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.072.5:37.011.3-051 (1)
Psychology (3397)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Studiul experimental al empatiei și inteligenței emoționale la cadrele didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 254-262. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_37
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Studiul experimental al empatiei și inteligenței emoționale la cadrele didactice

Experimental study of empathy and emotional intelligence in teachers

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_37
CZU: 159.9.072.5:37.011.3-051

Pag. 254-262

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2024


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu teoretico-experimental realizat în vederea cercetării nivelului de manifestare a empatiei și gradul de dezvoltare a inteligenței emoționale la cadrele didactice. În cercetarea constatativă au participat 100 de subiecți selectați ținând cont de două variabile de bază: vârsta (50 de cadre didactice în vârstă de 20/30 de ani și 50 în vârstă de 30/40 de ani) și genul (50 de gen masculin și 50 de gen feminin). S-a demonstrat experimental (inclusiv prin prelucrarea statistică a rezultatelor cantitative) că există diferențe statistic semnificative în gradul de manifestare a empatiei și nivelul dezvoltării inteligenței emoționale în funcție de vârstă (20/30 și 30/40 de ani) și gen (bărbați/femei).

This article presents the results of a theoretical-experimental study carried out to investigate the level of manifestation of empathy and the degree of development of emotional intelligence among teachers. 100 subjects selected taking into account two basic variables participated in the ascertainment research: age (50 teachers aged 20/30 years and 50 aged 30/40 years) and gender (50 male and 50 female genders). It has been experimentally demonstrated (including through the statistical processing of quantitative results) that there are statistically significant differences in the degree of manifestation of empathy and the level of development of emotional intelligence according to age (20/30 and 30/40 years) and gender (men/women) .

Cuvinte-cheie
empatie, Inteligenţa emoţională, cadre didactice, vârstă, gen,

empathy, emotional intelligence, teachers, age, gender